
Τις εκτιμήσεις του για την αγορά των containerships δημοσίευσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons σε πρόσφατη έκθεσή του. Ειδικότερα, η ναυλαγορά των containerships παρέμεινε σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα από τον Νοέμβριο έως τις αρχές Δεκεμβρίου, όμως φαίνεται πως έχει υποχωρήσει ελαφρά σε σύγκριση με τα επίπεδα μεταξύ Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου. Σύμφωνα με την Clarksons, ακόμα και αν η ναυλαγορά υποχωρήσει κάπως βραχυπρόθεσμα, λόγω της συμφόρησης και της υψηλής ζήτησης αναμένεται να παραμείνει ισχυρή.
Παράλληλα, το εμπόριο στις τακτικές γραμμές έχει παραμείνει ισχυρό τους τελευταίους μήνες, με τον παγκόσμιο όγκο να έχει σημειώσει άνοδο 8,3% την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου σε σύγκριση με πέρυσι. Στο σύνολο του έτους, η Clarksons υπογραμμίζει πως αναμένεται να καταγραφεί αύξηση 6,5% σε ετήσια βάση στο παγκόσμιο εμπόριο των containerships. Την ίδια ώρα, ο όγκος του εμπορίου σε τονομίλια υπολογίζεται πως θα αυξηθεί κατά 10,8% σε ετήσια βάση. Ο εμπορευματικός όγκος αναμένεται να αυξηθεί και το 2022, κατά 4%.
Όσον αφορά την προσφορά, η παγκόσμια μεταφορική ικανότητα εκτιμάται πως θα καταγράψει άνοδο κατά 4,3% το 2021 και 3,8% το 2022, σε όρους TEU. Ωστόσο, μέσα στο έτος έχουν πραγματοποιηθεί παραγγελίες για containerships μεταφορικής ικανότητας 4,1 εκατ. TEUs, κάτι που αποτελεί ρεκόρ. Μάλιστα, επί του παρόντος, το orderbook είναι ίσο με το 23% του στόλου σε όρους μεταφορικής ικανότητας.
Τέλος, οι βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις της Clarksons παραμένουν θετικές, παρά την αβεβαιότητα στο μέτωπο της πανδημίας, καθώς οι διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες αναμένεται να συνεχιστούν και εντός του 2022. Από την άλλη, οι μακροπρόθεσμες εκτιμήσεις παραμένουν θολές, καθώς τα εξαιρετικά υψηλά επίπεδα παραγγελιών που κατεγράφησαν εντός του 2021 θα αυξήσουν σημαντικά την προσφορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ