
Τη μηνιαία έκθεσή της για τις προοπτικές της αγοράς χύδην ξηρών φορτίων δημοσίευσε η Clarksons. Συγκεκριμένα ο ναυλομεσιτικός οίκος θεωρεί πως οι συνθήκες ζήτησης και προσφοράς παραμένουν υποστηρικτικές για τη ναυλαγορά.
Ειδικότερα, η ζήτηση τονομιλίων στα bulkers αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,8% το 2021 και κατά 2,2% το 2022. Από την άλλη, η αύξηση της προσφοράς εκτιμάται πως θα είναι μικρότερη, κατά 3,6% και 1,6% το 2021 και το 2022 αντίστοιχα.
Επιπλέον, το θαλάσσιο εμπόριο χύδην ξηρών φορτίων σε όρους όγκου αναμένεται να αυξηθεί κατά 4% το 2021, στους 5,4 δισ. τόνους, ξεπερνώντας κατά 2,3% τα επίπεδα του 2019 σε γενικά επίπεδα. Ιδιαίτερα για το εμπόριο άνθρακα, η Clarksons εκτιμά ότι θα μειωθεί κατά 4% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019. Αναφορικά με το 2022, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περαιτέρω αύξηση 1,6% στο θαλάσσιο εμπόριο χύδην ξηρών φορτίων καθώς ο άνθρακας θα «ξαναβρεί» τα πατήματά του, ωστόσο η Clarksons υπογραμμίζει πως επικρατεί αβεβαιότητα σε σχέση με τις εξελίξεις στο περιβαλλοντικό μέτωπο.
Την ίδια ώρα, το γεγονός πως οι αναταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες, και δη η λιμενική συμφόρηση, δεν έχουν υποχωρήσει σημαίνει ότι τα φαινόμενα «spillover» με «πρωταγωνίστρια» την αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχίσουν να προσφέρουν στήριξη στη ναυλαγορά των bulkers. Ενδεικτικά, έπειτα από μια παροδική πτώση στα τέλη Οκτωβρίου και τις αρχές Νοεμβρίου, o σταθμισμένος μέσος όρος των κερδών των bulk carriers είχε αυξηθεί στα $30.923 ημερησίως μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου.
Εν κατακλείδι, παρά την πιθανή διόρθωση στη ναυλαγορά των bulkers που αναμένεται λόγω εποχικότητας, το γενικότερο outlook παραμένει θετικό, βάσει της Clarksons. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο, η συμφόρηση που μειώνει το διαθέσιμο προς ναύλωση τονάζ και η περιορισμένη εκτιμώμενη αύξηση του στόλου των bulkers το 2022 θα συνεχίσουν να στηρίζουν τη ναυλαγορά.
Φωτό: Michael D. Camphin/ Pixels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ