
Toν μηνιαίο απολογισμό για τον Νοέμβριο σε ό,τι αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους υπό διαχείριση τερματικούς της δημοσίευση η COSCO Shipping Ports Limited (CSPL). Συγκεκριμένα, ο κινεζικός κολοσσός κατέγραψε αύξηση 4,1% στη συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, έναντι της αντίστοιχης περιόδου το 2020.
Όσον αφορά τους υπό διαχείριση τερματικούς εκτός κινεζικών συνόρων, η διακίνηση αυξήθηκε κατά 8,8% τον Νοέμβριο του 2021 σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021 η αύξηση στη διακίνηση διαμορφώθηκε στο 5,9% έναντι της ίδιας περιόδου πέρυσι. Πρωταγωνιστές της ανοδικής πορείας της εταιρείας οι τερματικοί CSP Zeebrugge Terminal, SSA Terminals (Seattle), Euromax Terminal Rotterdam B.V., στους οποίους η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 54,8%, 19,6% και 10,3% αντίστοιχα την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020.
Αντίθετα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι του 2020, τόσο σε επίπεδο Νοεμβρίου, όσο και συνολικά στην περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου. Συγκεκριμένα, η διακίνηση τον Νοέμβριο ήταν ίση με 365.500 εμπορευματοκιβώτια, μειωμένη κατά 4,8% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2020. Ακόμη, η διακίνηση από την αρχή του έτους μέχρι και τον Νοέμβριο ανήλθε σε 4,4 εκατ. TEUs, μειωμένη κατά 2,2% σε σύγκριση με το 2020.
Αξίζει να σημειωθεί ότι βάσει της διαδικτυακής πρωτοβουλίας PortEconomics Βαλένθια και Πειραιάς κονταροχτυπιούνται για την τέταρτη θέση των κορυφαίων ευρωπαϊκών λιμένων διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων το 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ