
Τις εκτιμήσεις του για την πορεία της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2022 παρουσίασε ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας Fitch. Συγκεκριμένα, βάσει του οίκου, οι προοπτικές των ναυλαγορών παραμένουν ουδέτερες (neutral) εν μέσω ισχυρής ζήτησης στην αγορά μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων και ενώ κύκλοι της αγοράς και διαχειριστές δεξαμενόπλοιων αναμένουν την ανάκαμψη του κλάδου εντός 2022.
Σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης, οι προοπτικές της ναυτιλίας εξαρτώνται άμεσα των παγκόσμιων οικονομικών συνθηκών. Κίνδυνοι για την πορεία της ναυτιλίας ενδέχεται να αποτελέσουν μεταξύ άλλων μια «νωχελικότερη» του εκτιμώμενου οικονομική ανάκαμψη, ως απόρροια νέας έξαρσης κρουσμάτων Covid-19, η οποία αναμφισβήτητα θα οδηγούσε σε κατάρρευση της ζήτησης.
Επιπλέον, ο οίκος Fitch εκτιμά πως η «ζυγαριά» ζήτησης – προσφοράς θα συνεχίσει να ευνοεί τις ναυτιλιακές αγορές, λόγω της περιορισμένης αύξησης του στόλου που θα λάβει χώρα εντός του 2022. Όμως, η τάση αυτή αναμένεται να ανατραπεί από το 2023 και έπειτα και δη στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου πολλά υπό ναυπήγηση containerships θα εισχωρήσουν στον παγκόσμιο στόλο, απορροφώντας τη ζήτηση.
Την ίδια ώρα, μια κάποια διόρθωση από τα υψηλά επίπεδα φέτος εκτιμά ο οίκος για την dry αγορά, η οποία αποδίδεται σε εκτιμήσεις για μειωμένα φορτία άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος. Από την άλλη, ο ρυθμός αύξησης του στόλου των bulkers θα επιβραδυνθεί στο 1,5% εντός 2022.
Τέλος, θετικές οι προοπτικές για τη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων, εν μέσω εκτιμήσεων για προβάδισμα της ζήτησης έναντι της προσφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ