
Τις εκτιμήσεις του για την πορεία της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2022 παρουσίασε ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας Fitch. Συγκεκριμένα, βάσει του οίκου, οι προοπτικές των ναυλαγορών παραμένουν ουδέτερες (neutral) εν μέσω ισχυρής ζήτησης στην αγορά μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων και ενώ κύκλοι της αγοράς και διαχειριστές δεξαμενόπλοιων αναμένουν την ανάκαμψη του κλάδου εντός 2022.
Σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης, οι προοπτικές της ναυτιλίας εξαρτώνται άμεσα των παγκόσμιων οικονομικών συνθηκών. Κίνδυνοι για την πορεία της ναυτιλίας ενδέχεται να αποτελέσουν μεταξύ άλλων μια «νωχελικότερη» του εκτιμώμενου οικονομική ανάκαμψη, ως απόρροια νέας έξαρσης κρουσμάτων Covid-19, η οποία αναμφισβήτητα θα οδηγούσε σε κατάρρευση της ζήτησης.
Επιπλέον, ο οίκος Fitch εκτιμά πως η «ζυγαριά» ζήτησης – προσφοράς θα συνεχίσει να ευνοεί τις ναυτιλιακές αγορές, λόγω της περιορισμένης αύξησης του στόλου που θα λάβει χώρα εντός του 2022. Όμως, η τάση αυτή αναμένεται να ανατραπεί από το 2023 και έπειτα και δη στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου πολλά υπό ναυπήγηση containerships θα εισχωρήσουν στον παγκόσμιο στόλο, απορροφώντας τη ζήτηση.
Την ίδια ώρα, μια κάποια διόρθωση από τα υψηλά επίπεδα φέτος εκτιμά ο οίκος για την dry αγορά, η οποία αποδίδεται σε εκτιμήσεις για μειωμένα φορτία άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος. Από την άλλη, ο ρυθμός αύξησης του στόλου των bulkers θα επιβραδυνθεί στο 1,5% εντός 2022.
Τέλος, θετικές οι προοπτικές για τη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων, εν μέσω εκτιμήσεων για προβάδισμα της ζήτησης έναντι της προσφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ