
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία NYK Line ανακοίνωσε την παραγγελία δύο μεγάλου μεγέθους πλοίων μεταφοράς LPG και αμμωνίας (VLGCs) τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες διπλού καυσίμου και θα μπορούν να καταναλώνουν ως καύσιμο και LPG. Τα πλοία θα κατασκευαστούν από την Kawasaki Heavy Industries, Ltd. στο ναυπηγείο KHI Sakaide Works στην Ιαπωνία, με την παράδοσή τους να είναι προγραμματισμένη για το 2024.
Σε αντίθεση με τα συμβατικά VLGCs, τα εν λόγω πλοία θα διαθέτουν ξεχωριστές δεξαμενές φορτίου οι οποίες θα τους επιτρέπουν την ταυτόχρονη μεταφορά LPG και αμμωνίας, προσδίδοντας τους έτσι μεγάλο βαθμό εμπορικής ευελιξίας. Η αμμωνία προσελκύει πλέον την προσοχή όχι μόνο ως μια πρώτη ύλη για την παραγωγή χημικών και λιπασμάτων, αλλά και ως ένα μελλοντικό καύσιμο μηδενικών εκπομπών το οποίο δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα κατά την καύση του.
Επιπλέον, εκτός από τον κινητήρα διπλού καυσίμου, τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μια αξονική γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια του ταξιδίου, από την περιστροφή του άξονα που συνδέει την κύρια μηχανή με την προπέλα. Με αυτό τον τρόπο θα ελαχιστοποιείται η κατανάλωση πετρελαίου στο πλοίο, καθώς οι ηλεκτρομηχανές θα μπορούν να μη χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια των ταξιδίων και η κύρια μηχανή να καταναλώνει καύσιμο LPG με μικρές μόνο ποσότητες πιλοτικού καυσίμου πετρελαίου.
Καταναλώνοντας ως καύσιμο LPG, τα παραγόμενα καυσαέρια των νεότευκτων VLGCs θα περιέχουν τουλάχιστον 95% λιγότερα οξείδια του θείου (SOx) και 20% λιγότερο CO2 σε σχέση με τα συμβατικά VLGCs του στόλου της NYK τα οποία διαθέτουν κινητήρες κατανάλωσης πετρελαίου.
Τα νέα πλοία θα συμμορφώνονται όχι μόνο με τους ισχύοντες κανονισμούς που αφορούν την περιεκτικότητα των καυσίμων σε θείο, αλλά και με τις απαιτήσεις της Φάσης 3 του EEDI. Επιπλέον θα λάβουν ειδικό notation από το νηογνώμονα ClassNK, που θα πιστοποιεί ότι έχει γίνει ένας αρχικός σχεδιασμός σύμφωνα με τις οδηγίες του νηογνώμονα, ώστε μελλοντικά να μπορούν να καταναλώνουν αμμωνία ως καύσιμο.
Φωτό: www.nyk.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ