
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία NYK Line ανακοίνωσε την παραγγελία δύο μεγάλου μεγέθους πλοίων μεταφοράς LPG και αμμωνίας (VLGCs) τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες διπλού καυσίμου και θα μπορούν να καταναλώνουν ως καύσιμο και LPG. Τα πλοία θα κατασκευαστούν από την Kawasaki Heavy Industries, Ltd. στο ναυπηγείο KHI Sakaide Works στην Ιαπωνία, με την παράδοσή τους να είναι προγραμματισμένη για το 2024.
Σε αντίθεση με τα συμβατικά VLGCs, τα εν λόγω πλοία θα διαθέτουν ξεχωριστές δεξαμενές φορτίου οι οποίες θα τους επιτρέπουν την ταυτόχρονη μεταφορά LPG και αμμωνίας, προσδίδοντας τους έτσι μεγάλο βαθμό εμπορικής ευελιξίας. Η αμμωνία προσελκύει πλέον την προσοχή όχι μόνο ως μια πρώτη ύλη για την παραγωγή χημικών και λιπασμάτων, αλλά και ως ένα μελλοντικό καύσιμο μηδενικών εκπομπών το οποίο δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα κατά την καύση του.
Επιπλέον, εκτός από τον κινητήρα διπλού καυσίμου, τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μια αξονική γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια του ταξιδίου, από την περιστροφή του άξονα που συνδέει την κύρια μηχανή με την προπέλα. Με αυτό τον τρόπο θα ελαχιστοποιείται η κατανάλωση πετρελαίου στο πλοίο, καθώς οι ηλεκτρομηχανές θα μπορούν να μη χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια των ταξιδίων και η κύρια μηχανή να καταναλώνει καύσιμο LPG με μικρές μόνο ποσότητες πιλοτικού καυσίμου πετρελαίου.
Καταναλώνοντας ως καύσιμο LPG, τα παραγόμενα καυσαέρια των νεότευκτων VLGCs θα περιέχουν τουλάχιστον 95% λιγότερα οξείδια του θείου (SOx) και 20% λιγότερο CO2 σε σχέση με τα συμβατικά VLGCs του στόλου της NYK τα οποία διαθέτουν κινητήρες κατανάλωσης πετρελαίου.
Τα νέα πλοία θα συμμορφώνονται όχι μόνο με τους ισχύοντες κανονισμούς που αφορούν την περιεκτικότητα των καυσίμων σε θείο, αλλά και με τις απαιτήσεις της Φάσης 3 του EEDI. Επιπλέον θα λάβουν ειδικό notation από το νηογνώμονα ClassNK, που θα πιστοποιεί ότι έχει γίνει ένας αρχικός σχεδιασμός σύμφωνα με τις οδηγίες του νηογνώμονα, ώστε μελλοντικά να μπορούν να καταναλώνουν αμμωνία ως καύσιμο.
Φωτό: www.nyk.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ