
Η κρατική εταιρεία πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας, Aramco, προέβη σε αύξηση των επίσημων τιμών πώλησης (Official Selling Prices – OSPs) για κάθε τύπου πετρέλαιο στην ασιατική αγορά για τον Ιανουάριο, όπως αναφέρει δημοσίευμα του πρακτορείου ειδήσεων Reuters. Μάλιστα, η εν λόγω αύξηση αποτελεί τη δεύτερη συνεχόμενη στις OSPs της εταιρείας, ακολουθώντας την ισχυρή πορεία της spot αγοράς πετρελαίου στη Μέση Ανατολή τον Νοέμβριο. Ενδεικτικά, η OSP Ιανουαρίου για το βασικό προϊόν της, Arab Light, αυξήθηκε κατά $0,60 τον Ιανουάριο σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο.
Παράλληλα, ο OPEC+ αποφάσισε τη διατήρηση της πολιτικής του, της σταδιακής επαναφοράς της προσφοράς πετρελαίου, παρότι επικρατεί αβεβαιότητα λόγω της παραλλαγής Όμικρον και παρότι αρκετές χώρες αποφάσισαν την αποδέσμευση ποσοτήτων αργού πετρελαίου από τα στρατηγικά πετρελαϊκά αποθέματά τους. Συνεπώς, το γεγονός πως η Aramco προέβη σε αύξηση των τιμών εν μέσω των συγκεκριμένων συνθηκών καταδεικνύει πως οι εκτιμήσεις της κάνουν λόγο για ιδιαίτερα ισχυρή ζήτηση πετρελαίου το 2022.
Υπενθυμίζεται πως, σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η JP Morgan έκανε λόγο για τιμές πετρελαίου που θα ξεπεράσουν τα $125/βαρέλι το 2022 και τα $150/βαρέλι το 2023. Η εκτίμηση αυτή οφειλόταν στην έλλειψη παραγωγικής ικανότητας στις χώρες του OPEC+. Την ίδια ώρα, εκτιμητές της Goldman Sachs υπολογίζουν ότι η τιμή πετρελαίου θα διαμορφωθεί στα $85/βαρέλι (για το Brent) κατά μέσο όρο το 2023.
Τέλος, παρά τις εκτιμήσεις για ισχυρή αύξηση της ζήτησης πετρελαίου, υπάρχει αβεβαιότητα λόγω της παραλλαγής Όμικρον και των επιδράσεων που δύναται να έχει στην παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη και κατ’ επέκταση στη ζήτηση «μαύρου χρυσού». Συνεπώς, το τοπίο παραμένει θολό για τα δεξαμενόπλοια και τη ναυλαγορά τους, η οποία βρίσκεται σε παρατεταμένη ύφεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ