Καθώς οι ναύλοι στις τακτικές γραμμές καταρρίπτουν το ένα ιστορικό υψηλό ρεκόρ μετά το άλλο, η κερδοφορία των εταιρειών του κλάδου ακολουθεί την ίδια ξέφρενη πορεία.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Sea Intelligence, όλες οι εταιρείες των τακτικών γραμμών είδαν τα έσοδά τους να αυξάνονται το Q3 και σε ετήσια βάση: από τη Maersk, της οποίας τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 83,9%, έως τη Wan Hai, που αύξησε τα έσοδά της κατά 274,1%.
Σε όρους EBIT, οι συγκεκριμένες εταιρείες κατέγραψαν μόνο το γ’ τρίμηνο αθροιστικά λειτουργικά κέρδη $37,24 δισ. Εάν σε αυτά προστεθούν τα κέρδη ύψους $42,1 δισ. το α’ εξάμηνο του 2021, η συνολική λειτουργική κερδοφορία των εταιρειών διαχείρισης containerships ξεπερνά τα $80 δισ. το α’ εννιάμηνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στους αριθμούς αυτούς η Sea Intelligence δεν έχει συμπεριλάβει την MSC, τη δεύτερη κορυφαία εταιρεία διαχείρισης containerships, η οποία δεν δημοσιοποιεί τα οικονομικά της αποτελέσματα, όντας ιδιωτική.
Για να κατανοήσει κανείς την «έκρηξη» κερδών, αρκεί να σκεφτεί ότι, την περίοδο 2010-2020, τα αθροιστικά λειτουργικά κέρδη όλα τα τρίμηνα κυμάνθηκαν στα $37,86 δισ. Συνεπώς, οι εταιρείες του κλάδου υπερδιπλασίασαν τα λειτουργικά τους κέρδη μέσα σε τρία τρίμηνα σε σύγκριση με την περίοδο 2010-2020.
Oι ευνοϊκές συνθήκες προσφοράς και ζήτησης αντανακλώνται και στον παρακάτω πίνακα, ο οποίος δείχνει την αναλογία EBIT/TEU για τις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου.
Φωτό: Timelab Pro/ Unspalsh