
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να επενδύσει παγκοσμίως 300 δισ. ευρώ μέχρι το 2027, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Συγκεκριμένα, οι επενδύσεις αφορούν projects υποδομών, ψηφιακά projects αλλά και ενεργειακής μετάβασης, με στόχο η Ευρωπαϊκή Ένωση να ανταγωνιστεί το φιλόδοξο Belt and Road Initiative (BRI) της Κίνας.
Το σχέδιο, το οποίο έχει λάβει την ονομασία Global Gateway, επικεντρώνεται στην ενίσχυση των εφοδιαστικών αλυσίδων της Ευρώπης, στην αύξηση του εμπορίου από και προς τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή. Σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσουν η ψηφιοποίηση, αλλά και η εκπαίδευση και η έρευνα.
Υπενθυμίζεται πως η Κίνα εκκίνησε το BRI το 2013, ώστε να αυξήσει το εμπόριό της με τον υπόλοιπο κόσμο, και έχει επενδύσει σημαντικά κεφάλαια μέχρι στιγμής σε δεκάδες χώρες. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση υποστηρίζει πως οι όροι χρηματοδότησης που προσφέρει η Κίνα δεν είναι βέλτιστοι και σε ορισμένες περιπτώσεις οδηγούν τις χώρες σε βαθιές οικονομικές κρίσεις, που τις καθιστούν εξαρτώμενες από την Κίνα.
Αντιθέτως, βάσει δηλώσεων της επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Global Gateway θα διασφαλίσει την ευμάρεια των εμπλεκόμενων κοινοτήτων. Τα κεφάλαια θα διατεθούν με δίκαιους και ευνοϊκούς όρους, ώστε να μη δημιουργηθούν προβλήματα οφειλών για τις τρίτες χώρες.
Αξίζει να αναφερθεί πως, βάσει δηλώσεων της Επιτρόπου της Επίτροπος Διεθνών Εταιρικών Σχέσεων, Jutta Urpilainen, η Ευρώπη έχει διαθέσει περίπου τα ίδια κεφάλαια με την Κίνα μεταξύ του 2013 και του 2018 σε αναπτυξιακά προγράμματα τρίτων χωρών. Ωστόσο, η Ευρώπη κατά κύριο λόγο τα έχει διαθέσει υπό τη μορφή επιχορηγήσεων, ενώ η Κίνα υπό τη μορφή δανείου.
Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει πως, μέσω της παροχής βοήθειας σε τρίτες χώρες, η ΕΕ προωθεί τα ίδια συμφέροντά της, καθώς θα ενισχύσει τις εφοδιαστικές αλυσίδες της, των οποίων η ευαλωτότητα κατέστη εμφανής εν μέσω της πανδημίας Covid-19.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ