
Αύξηση κατεγράφη στους ναύλους για μεγάλης διάρκειας χρονοναυλωμένα containerships, όπως αναφέρει σε έκθεσή της η Xeneta. Συγκεκριμένα, η εν λόγω αύξηση έλαβε χώρα μέσα στον Νοέμβριο και ήταν ίση με 16,3%. Με την εξέλιξη αυτή, το κόστος μεταφοράς ενός container, υπό συμβόλαιο χρονοναύλωσης, παρουσιάζει αύξηση 121,2% σε ετήσια βάση.
Ο Patrik Berglund, CEO της Xeneta, σχολίασε πως η «ανακούφιση» για τους ναυλωτές δεν αναμένεται να επέλθει σύντομα, καθώς η ζήτηση παραμένει σε υψηλά επίπεδα, τα οποία η παρούσα προσφορά δεν αρκεί για να την καλύψει. Ακόμη, οι εφοδιαστικές αλυσίδες παραμένουν υπό πίεση, με τα παραπάνω να συντελούν σε μια άνευ προηγουμένου έκρηξη των ναύλων. Αξίζει να σημειωθεί πως ο κ. Berglund δεν αποκλείει περαιτέρω αύξηση των ναύλων τους επόμενους μήνες, ενώ άλλοι αναλυτές εκτιμούν μια κάποια διόρθωση της αγοράς αργότερα μέσα στο 2022.
Παράλληλα, οι ναυτιλιακές εταιρείες απολαμβάνουν ισχυρά κέρδη, λόγω των καταγραφέντων ναύλων το 2021. Ενδεικτικά, η κινεζική Cosco Shipping Holdings σημείωσε αύξηση στα κέρδη της κατά 1.651% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, ενώ τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 117,5%, στα $33,24 δισ.
Εν κατακλείδι, η είσοδος σε συμβόλαια μακράς χρονοναύλωσης τη δεδομένη περίοδο φαίνεται πως ευνοεί τις ναυτιλιακές εταιρείες που επιλέγουν αυτή τη στρατηγική. Άλλωστε, διασφαλίζουν υψηλούς ναύλους, προσφέροντας την ίδια ώρα μια δικλίδα ασφαλείας στους ναυλωτές, καθώς τους επιτρέπουν να προστατευτούν από περαιτέρω αυξήσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ