
Την απογοήτευσή της για την αδράνεια των κυβερνήσεων σε ό,τι αφορά τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, παρά τις όποιες δεσμεύσεις στην COP26, εκφράζει η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα.
Πιο συγκεκριμένα, ο Γενικός Γραμματέας του International Chamber of Shipping, Guy Platten, εξέφρασε την ανησυχία του για το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της MEPC 77 του IMO, την εβδομάδα 22 έως 26 Νοεμβρίου, δεν υπήρξε ουσιαστική πρόοδος. Ο ίδιος, σε ανακοίνωση του ICS, σημειώνει ότι δεν ελήφθησαν αποφάσεις που θα έθεταν τη ναυτιλία σε τροχιά μείωσης του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά: «Είναι σαν η COP26 να μη συνέβη ποτέ».
Σε κάπως πιο αισιόδοξες δηλώσεις προέβη ο CEO του World Shipping Council, John Butler. Παρότι δήλωσε απογοητευμένος για το γεγονός ότι δεν ελήφθησαν ουσιαστικές αποφάσεις στην πρόσφατη MEPC 77, θεωρεί θετικό το ότι κατεγράφη αύξηση των κρατών που υποστηρίζουν τη δημιουργία ενός fund Έρευνας και Ανάπτυξης, με επίκεντρο τεχνολογίες που συμβάλλουν στην απανθρακοποίηση του κλάδου. Ωστόσο, απηύθυνε έκκληση στους πολιτικούς ηγέτες να μη μένουν «προσκολλημένοι» σε έναν φαύλο κύκλο έκφρασης φιλοδοξιών, αλλά να προβούν σε πράξεις.
Παρόμοιες απόψεις εξέφρασε και ο CEO της Maersk, Søren Skou, ο οποίος υπογράμμισε πως η άμεση πρόοδος σε θέματα μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του κλάδου έχει καταστεί απαραίτητη. Ταυτόχρονα θεωρεί πως πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα κάποια μέτρα, όπως τα παρακάτω:
– Ένα global fuel standard.
– Η θέσπιση ενός χρονικού ορίζοντα, μετά το πέρας του οποίου δεν θα ναυπηγούνται πλοία κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων.
– Η δημιουργία ενός παγκόσμιου ταμείου και μια τιμή GHG για τη μετάβαση στα εναλλακτικά καύσιμα.
– Η δημιουργία πράσινων θαλάσσιων οδών και η ενίσχυση του συστήματος συλλογής δεδομένων του IMO, διασφαλίζοντας παράλληλα τη διαφάνειά του.
Σε επικοινωνία των Ναυτικών Χρονικών με τον καθ. Χαρίλαο Ψαραύτη, ο ίδιος ανέφερε: «Προσυπογράφω την απογοήτευσή μου, αλλά δεν εκπλήττομαι. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα, το ICS και όλες οι άλλες οργανώσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας (BIMCO, Intertanko, Intercargo, World Shipping Council, κ.λπ.) είχαν υποβάλει τo 2019 για συζήτηση στην MEPC 75 πρόταση για τη δημιουργία του International Maritime Research and Development Board, το οποίο με βάση χρέωση 2 δολάρια ανά τόνο καυσίμου θα μάζευε ένα κονδύλι 5 δισ. δολαρίων για Έρευνα και Ανάπτυξη τεχνολογιών και εναλλακτικών καυσίμων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Λόγω κορονοϊου, η MEPC 75 έγινε τον Noέμβριο του 2020 και παρέπεμψε τη συζήτηση στην MEPC 76 (Ιουνιος 2021), η οποία με τη σειρά της έστειλε το θέμα στην ΜΕPC 77 (Noέμβριος 2021), όπου αποφασίστηκε η συζήτηση να συνεχιστεί το 2022. Ποιος ξέρει πότε θα κλείσει το θέμα. Αυτά στα αγγλικά λέγεται kicking the can down the road. Και άλλα θέματα, όπως η συζήτηση για τα αγορακεντρικά μέτρα (market based measures), η οποία μόλις τώρα ξαναξεκίνησε αφού είχε μπει στον πάγο το 2013, βαδίζουν με παρόμοιους ρυθμούς».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ