
Την άποψη πως τα σημαντικότερα προβλήματα που ταλανίζουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες έχουν σχεδόν επιλυθεί εξέφρασε ο Esben Poulsson, πρόεδρος του International Chamber of Shipping, σε συνέντευξή του στο CNBC. Όμως, αυτό δεν συνεπάγεται πως όλες οι προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζει η ναυτιλία έχουν εξανεμιστεί, σημειώνει.
Ειδικότερα, ο κ. Poulsson κρίνει πως τα σημαντικά επίπεδα προ-παραγγελιών που έχουν κάνει οι εταιρείες λιανικής θα εξομαλύνουν την κατάσταση έλλειψης αγαθών. Ακόμη, σε ορίζοντα 24 έως 36 μηνών, ο στόλος θα αυξηθεί σημαντικά, καλύπτοντας πιο αποτελεσματικά τη ζήτηση.
Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικά προβλήματα τα οποία δεν έχουν αντιμετωπιστεί, σύμφωνα με τον κ. Poulsson. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται η κρίση στις αλλαγές πληρωμάτων και τα χαμηλά επίπεδα εμβολιασμού των ναυτικών. Ενδεικτικά, πολλές χώρες συνεχίζουν να θέτουν σε ισχύ περιορισμούς στις μετακινήσεις, ώστε να βάλουν «φρένο» στην εξάπλωση της Covid-19, εμποδίζοντας πολλούς ναυτικούς να επιστρέψουν στις πατρίδες τους.
Παράλληλα, στο πρόβλημα αυτό προστίθεται η περιορισμένη πρόσβαση των ναυτικών στους εμβολιασμούς, ενώ την ίδια ώρα πληθαίνουν οι χώρες που απαιτούν όσοι ταξιδεύουν να είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Παρότι, τα ποσοστά εμβολιασμού στους ναυτικούς αυξήθηκαν σημαντικά από τον Οκτώβριο (31%) προς τον Νοέμβριο (41%), το πρόβλημα παραμένει κατά τον ίδιο.
Συνεπώς, το ICS παροτρύνει τις κυβερνήσεις να αναγνωρίσουν τους ναυτικούς ως «key workers», προκειμένου να δοθεί προτεραιότητα στον εμβολιασμό τους. Ωστόσο, πολλές χώρες δεν έχουν ανταποκριθεί στο κάλεσμα του ICS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ