
Παρά τις σημαντικές προκλήσεις της πανδημίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν ακάθεκτοι να πρωταγωνιστούν με τις επενδυτικές κινήσεις τους στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με έκθεση της VesselsValue, στην κορυφή του κόσμου, σε όρους αξίας, βρίσκεται ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων και LNG carriers. Η αξία του ελληνόκτητου στόλου δεξαμενόπλοιων ανέρχεται σε $41,553 δισ. ενώ εκείνη των ελληνόκτητων LNG carriers στα $19,118 δισ., σύμφωνα με δεδομένα Νοεμβρίου.
Ειδικότερα, η αξία του ελληνόκτητου στόλου δεξαμενόπλοιων, αυξήθηκε σημαντικά σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021, όποτε και είχε ανέλθει στα $36,275 δισ. Η VesselsValue σημειώνει, πως παρότι το 2021 οι ναύλοι των tankers έχουν παραμείνει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, κατεγράφησαν κάποιες βελτιώσεις στη spot αγορά, που οδήγησαν σε αύξηση της αξίας του στόλου. Οι αξίες νέων παραγγελιών δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν σε ένα εύρος 20% έως 30% για VLCCs, Suezmaxes και Aframaxes από την αρχή του έτους, οδηγώντας σε αντίστοιχες αυξήσεις στις αξίες αγοραπωλησιών. Ακόμη, η εξαιρετικά αυξημένη ναυλαγορά των LNG carriers οδήγησε σε αύξηση της αξίας του ελληνόκτητου στόλου LNG carriers κατά $2 δισ. από την αρχή του 2021.
Παράλληλα, ο ελληνόκτητος στόλος bulk carriers σχεδόν διπλασιάστηκε σε αξία από την αρχή του έτους, καθώς διαμορφώθηκε στα $53 δισ. τον Νοέμβριο, σε σύγκριση με $28 δισ., τον Ιανουάριο. Όπως σημειώνει η VesselsValue, η ελληνική παρουσία στις αγοραπωλησίες ήταν ισχυρή, καθώς ένα στα τέσσερα πλοία αγοράστηκε από Έλληνες πλοιοκτήτες.
Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, ο ελληνόκτητος στόλος καταλαμβάνει την τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης σε όρους αξίας. Μάλιστα, η συνολική του αξία διαμορφώθηκε στα $145,887 δισ., αυξημένη κατά 56% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο, όποτε και είχε ανέλθει σε $93,2 δισ. Αξίζει να σημειωθεί, πως το 97% της συνολικής αξίας του ελληνόκτητου στόλου τον Νοέμβριο του 2021 αντιστοιχεί σε bulkers, tankers, containerships και LNG carriers.
Τέλος, την πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, σε όρους αξίας κατέλαβε η Κίνα, με την αξία του στόλου της να ξεπερνά τα $191 δισ., ενώ παράλληλα διαθέτει τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο containerships ($78,806 δισ.). Τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο bulkers διαθέτει η Ιαπωνία ($62,9 δισ.), η οποία κατέλαβε τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, σε όρους αξίας στόλου που αγγίζει περίπου τα $187 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ