Οι Έλληνες, πρωταγωνιστές σε δεξαμενόπλοια και LNG carriers

Οι Έλληνες, πρωταγωνιστές σε δεξαμενόπλοια και LNG carriers

459
Οι Έλληνες, πρωταγωνιστές σε δεξαμενόπλοια και LNG carriers

Παρά τις σημαντικές προκλήσεις της πανδημίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν ακάθεκτοι να πρωταγωνιστούν με τις επενδυτικές κινήσεις τους στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με έκθεση της VesselsValue, στην κορυφή του κόσμου, σε όρους αξίας, βρίσκεται ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων και LNG carriers. Η αξία του ελληνόκτητου στόλου δεξαμενόπλοιων ανέρχεται σε $41,553 δισ. ενώ εκείνη των ελληνόκτητων LNG carriers στα $19,118 δισ., σύμφωνα με δεδομένα Νοεμβρίου.

Ειδικότερα, η αξία του ελληνόκτητου στόλου δεξαμενόπλοιων, αυξήθηκε σημαντικά σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021, όποτε και είχε ανέλθει στα $36,275 δισ. Η VesselsValue σημειώνει, πως παρότι το 2021 οι ναύλοι των tankers έχουν παραμείνει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, κατεγράφησαν κάποιες βελτιώσεις στη spot αγορά, που οδήγησαν σε αύξηση της αξίας του στόλου. Οι αξίες νέων παραγγελιών δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν σε ένα εύρος 20% έως 30% για VLCCs, Suezmaxes και Aframaxes από την αρχή του έτους, οδηγώντας σε αντίστοιχες αυξήσεις στις αξίες αγοραπωλησιών. Ακόμη, η εξαιρετικά αυξημένη ναυλαγορά των LNG carriers οδήγησε σε αύξηση της αξίας του ελληνόκτητου στόλου LNG carriers κατά $2 δισ. από την αρχή του 2021.

Screenshot 2021-11-24 150850

Παράλληλα, ο ελληνόκτητος στόλος bulk carriers σχεδόν διπλασιάστηκε σε αξία από την αρχή του έτους, καθώς διαμορφώθηκε στα $53 δισ. τον Νοέμβριο, σε σύγκριση με $28 δισ., τον Ιανουάριο. Όπως σημειώνει η VesselsValue, η ελληνική παρουσία στις αγοραπωλησίες ήταν ισχυρή, καθώς ένα στα τέσσερα πλοία αγοράστηκε από Έλληνες πλοιοκτήτες.

Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, ο ελληνόκτητος στόλος καταλαμβάνει την τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης σε όρους αξίας. Μάλιστα, η συνολική του αξία διαμορφώθηκε στα $145,887 δισ., αυξημένη κατά 56% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο, όποτε και είχε ανέλθει σε $93,2 δισ. Αξίζει να σημειωθεί, πως το 97% της συνολικής αξίας του ελληνόκτητου στόλου τον Νοέμβριο του 2021 αντιστοιχεί σε bulkers, tankers, containerships και LNG carriers.

Τέλος, την πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, σε όρους αξίας κατέλαβε η Κίνα, με την αξία του στόλου της να ξεπερνά τα $191 δισ., ενώ παράλληλα διαθέτει τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο containerships ($78,806 δισ.). Τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο bulkers διαθέτει η Ιαπωνία ($62,9 δισ.), η οποία κατέλαβε τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, σε όρους αξίας στόλου που αγγίζει περίπου τα $187 δισ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.