Η «ακτινογραφία» των διαλύσεων το 2020

Η «ακτινογραφία» των διαλύσεων το 2020

141
Η «ακτινογραφία» των διαλύσεων το 2020

Αυξημένες εμφανίστηκαν οι διαλύσεις το 2020, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση «Review of Maritime Transport 2021» της UNCTAD. Συγκεκριμένα, η συνολική χωρητικότητα των πλοίων που διαλύθηκαν ανήλθε σε 17,4 εκατ. GT, 44% αυξημένη σε σύγκριση με το 2019. Πάντως, οι διαλύσεις παρέμειναν σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα της περιόδου 2014 έως 2017.

Ειδικότερα, τα bulk carriers πρωταγωνίστησαν στις διαλύσεις. Η συνολική χωρητικότητα των bulkers που πωλήθηκαν προς διάλυση το 2020 ανήλθε σε 8,509 εκατ. GT, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 48,9% επί των συνολικών διαλύσεων του έτους (17,401 εκατ. GT). Η συνολική χωρητικότητα των tankers και containerships που διαλύθηκαν ανήλθε σε 2,038 εκατ. GT και 2,143 εκατ. GT αντίστοιχα, με τους δύο τύπους πλοίων να αντιπροσωπεύουν το 11,7% και το 12,3% επί των συνολικών διαλύσεων σε όρους τονάζ.

Παράλληλα, το 38,5% των συνολικών διαλύσεων (6,694 εκατ. GT από τα 17,401 εκατ. GT) πραγματοποιήθηκαν στο Μπανγκλαντές. Βάσει της UNCTAD, η χώρα απώλεσε ποσοστό 15% σε σύγκριση με το 2019, ενώ οι ανταγωνίστριες χώρες Πακιστάν και Ινδία αύξησαν τα ποσοστά τους κατά 14,7% και 3,2% αντίστοιχα. Στις γιάρδες διάλυσης του Πακιστάν πραγματοποιήθηκαν διαλύσεις πλοίων χωρητικότητας 2,890 εκατ. GT, ενώ σε εκείνες της Ινδίας πλοίων χωρητικότητας 5,061 εκατ. GT.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως το ποσοστό της Κίνας επί των συνολικών διαλύσεων, σε όρους τονάζ, ανήλθε σε 1,1%, με την ασιατική χώρα να έχει απωλέσει 15 ποσοστιαίες μονάδες από το 2017 έως το 2020, καθώς από το 2018 στα ασιατικά διαλυτήρια επιτρέπεται μονάχα η διάλυση κινεζικών πλοίων.

Φωτό: Rehan Khan/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.