
Αυξημένες εμφανίστηκαν οι διαλύσεις το 2020, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση «Review of Maritime Transport 2021» της UNCTAD. Συγκεκριμένα, η συνολική χωρητικότητα των πλοίων που διαλύθηκαν ανήλθε σε 17,4 εκατ. GT, 44% αυξημένη σε σύγκριση με το 2019. Πάντως, οι διαλύσεις παρέμειναν σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα της περιόδου 2014 έως 2017.
Ειδικότερα, τα bulk carriers πρωταγωνίστησαν στις διαλύσεις. Η συνολική χωρητικότητα των bulkers που πωλήθηκαν προς διάλυση το 2020 ανήλθε σε 8,509 εκατ. GT, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 48,9% επί των συνολικών διαλύσεων του έτους (17,401 εκατ. GT). Η συνολική χωρητικότητα των tankers και containerships που διαλύθηκαν ανήλθε σε 2,038 εκατ. GT και 2,143 εκατ. GT αντίστοιχα, με τους δύο τύπους πλοίων να αντιπροσωπεύουν το 11,7% και το 12,3% επί των συνολικών διαλύσεων σε όρους τονάζ.
Παράλληλα, το 38,5% των συνολικών διαλύσεων (6,694 εκατ. GT από τα 17,401 εκατ. GT) πραγματοποιήθηκαν στο Μπανγκλαντές. Βάσει της UNCTAD, η χώρα απώλεσε ποσοστό 15% σε σύγκριση με το 2019, ενώ οι ανταγωνίστριες χώρες Πακιστάν και Ινδία αύξησαν τα ποσοστά τους κατά 14,7% και 3,2% αντίστοιχα. Στις γιάρδες διάλυσης του Πακιστάν πραγματοποιήθηκαν διαλύσεις πλοίων χωρητικότητας 2,890 εκατ. GT, ενώ σε εκείνες της Ινδίας πλοίων χωρητικότητας 5,061 εκατ. GT.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως το ποσοστό της Κίνας επί των συνολικών διαλύσεων, σε όρους τονάζ, ανήλθε σε 1,1%, με την ασιατική χώρα να έχει απωλέσει 15 ποσοστιαίες μονάδες από το 2017 έως το 2020, καθώς από το 2018 στα ασιατικά διαλυτήρια επιτρέπεται μονάχα η διάλυση κινεζικών πλοίων.
Φωτό: Rehan Khan/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ