
Μπροστά στη σημαντική πρόκληση της κλιματικής αλλαγής, εταιρείες-κολοσσοί ενώνουν τις δυνάμεις τους, δημιουργώντας μια νέα συμμαχία. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Aspen Institute, εννέα κορυφαίες πολυεθνικές εταιρείες, σημαντικοί ναυλωτές, δεσμεύτηκαν πως από το 2040 και έπειτα όλες οι θαλάσσιες μεταφορές προϊόντων τους θα πραγματοποιούνται μονάχα με πλοία μηδενικού ή εξαιρετικά χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.
Ειδικότερα, στις εννέα εταιρείες συμπεριλαμβάνονται οι ΙΚΕΑ, Amazon και Michelin και η κοινή δέσμευσή τους παίρνει σάρκα και οστά μέσω του δικτύου που δημιούργησε το Aspen Institute και φέρει το όνομα Cargo Owners for Zero Emission Vessels (coZEV).
Συνεπώς, οι προσπάθειες και οι εκκλήσεις για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Ωστόσο, όπως πολλάκις έχει ειπωθεί από τους συμμετέχοντες στον κλάδο, η τεχνολογική πρόοδος και οι επενδύσεις στην Έρευνα και Ανάπτυξη καθίστανται απαραίτητες για την αξιοποίηση καυσίμων μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.
Παράλληλα, στις 4 Νοεμβρίου, εν μέσω της COP26, ανακοινώθηκε η First Movers Coalition, η οποία συνιστά πλατφόρμα με επίκεντρο την αύξηση της ζήτησης για καύσιμα μηδενικού ή χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος. Στους μεσοπρόθεσμους στόχους περιλαμβάνεται η μερική απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών, και δη του 5%, μέχρι το 2030.
Τέλος, η First Movers Coalition δεν αφορά μονάχα την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Συγκεκριμένα, επικεντρώνεται σε οκτώ κλάδους, μεταξύ άλλων της ναυτιλίας, του χάλυβα και των αερομεταφορών, και απαρτίζεται από διάφορα μέλη, όπως η Maersk, η Airbus, η Amazon, η Apple, η ENGIE, ο όμιλος Fortescue Metals, η Nokia, ο όμιλος Trafigura, η United Airlines και ο όμιλος Volvo.
Φωτό: Rinson Chory/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ