
Μπροστά στη σημαντική πρόκληση της κλιματικής αλλαγής, εταιρείες-κολοσσοί ενώνουν τις δυνάμεις τους, δημιουργώντας μια νέα συμμαχία. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Aspen Institute, εννέα κορυφαίες πολυεθνικές εταιρείες, σημαντικοί ναυλωτές, δεσμεύτηκαν πως από το 2040 και έπειτα όλες οι θαλάσσιες μεταφορές προϊόντων τους θα πραγματοποιούνται μονάχα με πλοία μηδενικού ή εξαιρετικά χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.
Ειδικότερα, στις εννέα εταιρείες συμπεριλαμβάνονται οι ΙΚΕΑ, Amazon και Michelin και η κοινή δέσμευσή τους παίρνει σάρκα και οστά μέσω του δικτύου που δημιούργησε το Aspen Institute και φέρει το όνομα Cargo Owners for Zero Emission Vessels (coZEV).
Συνεπώς, οι προσπάθειες και οι εκκλήσεις για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Ωστόσο, όπως πολλάκις έχει ειπωθεί από τους συμμετέχοντες στον κλάδο, η τεχνολογική πρόοδος και οι επενδύσεις στην Έρευνα και Ανάπτυξη καθίστανται απαραίτητες για την αξιοποίηση καυσίμων μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.
Παράλληλα, στις 4 Νοεμβρίου, εν μέσω της COP26, ανακοινώθηκε η First Movers Coalition, η οποία συνιστά πλατφόρμα με επίκεντρο την αύξηση της ζήτησης για καύσιμα μηδενικού ή χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος. Στους μεσοπρόθεσμους στόχους περιλαμβάνεται η μερική απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών, και δη του 5%, μέχρι το 2030.
Τέλος, η First Movers Coalition δεν αφορά μονάχα την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Συγκεκριμένα, επικεντρώνεται σε οκτώ κλάδους, μεταξύ άλλων της ναυτιλίας, του χάλυβα και των αερομεταφορών, και απαρτίζεται από διάφορα μέλη, όπως η Maersk, η Airbus, η Amazon, η Apple, η ENGIE, ο όμιλος Fortescue Metals, η Nokia, ο όμιλος Trafigura, η United Airlines και ο όμιλος Volvo.
Φωτό: Rinson Chory/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…

Επιπλέον 41 δεξαμενόπλοια προστέθηκαν στη λίστα κυρώσεων της ΕΕ, μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τα οποία αποτελούν μέρος του «σκιώδους» στόλου. Τα 41 αυτά…

Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε φάση «δομικής αποσύνδεσης» προσφοράς και ζήτησης εισέρχεται η γαλλική αγορά ενέργειας, σύμφωνα με την Kpler, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη υποδεικνύουν πλέον καθεστώς διαρθρωτικής…

Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί…

Τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το εννεάμηνο του 2025 σκιαγραφούν μια σαφή μετατόπιση της δυναμικής στους 15 κορυφαίους λιμένες της ΕΕ, σύμφωνα με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ