
Μπροστά στη σημαντική πρόκληση της κλιματικής αλλαγής, εταιρείες-κολοσσοί ενώνουν τις δυνάμεις τους, δημιουργώντας μια νέα συμμαχία. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Aspen Institute, εννέα κορυφαίες πολυεθνικές εταιρείες, σημαντικοί ναυλωτές, δεσμεύτηκαν πως από το 2040 και έπειτα όλες οι θαλάσσιες μεταφορές προϊόντων τους θα πραγματοποιούνται μονάχα με πλοία μηδενικού ή εξαιρετικά χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.
Ειδικότερα, στις εννέα εταιρείες συμπεριλαμβάνονται οι ΙΚΕΑ, Amazon και Michelin και η κοινή δέσμευσή τους παίρνει σάρκα και οστά μέσω του δικτύου που δημιούργησε το Aspen Institute και φέρει το όνομα Cargo Owners for Zero Emission Vessels (coZEV).
Συνεπώς, οι προσπάθειες και οι εκκλήσεις για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Ωστόσο, όπως πολλάκις έχει ειπωθεί από τους συμμετέχοντες στον κλάδο, η τεχνολογική πρόοδος και οι επενδύσεις στην Έρευνα και Ανάπτυξη καθίστανται απαραίτητες για την αξιοποίηση καυσίμων μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.
Παράλληλα, στις 4 Νοεμβρίου, εν μέσω της COP26, ανακοινώθηκε η First Movers Coalition, η οποία συνιστά πλατφόρμα με επίκεντρο την αύξηση της ζήτησης για καύσιμα μηδενικού ή χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος. Στους μεσοπρόθεσμους στόχους περιλαμβάνεται η μερική απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών, και δη του 5%, μέχρι το 2030.
Τέλος, η First Movers Coalition δεν αφορά μονάχα την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Συγκεκριμένα, επικεντρώνεται σε οκτώ κλάδους, μεταξύ άλλων της ναυτιλίας, του χάλυβα και των αερομεταφορών, και απαρτίζεται από διάφορα μέλη, όπως η Maersk, η Airbus, η Amazon, η Apple, η ENGIE, ο όμιλος Fortescue Metals, η Nokia, ο όμιλος Trafigura, η United Airlines και ο όμιλος Volvo.
Φωτό: Rinson Chory/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ