
Η ολλανδική εταιρεία Fugro, που εξειδικεύεται στη συλλογή και στην ανάλυση γεωλογικών δεδομένων και στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για τις θαλάσσιες μεταφορές, κατασκεύασε ένα νέας γενιάς μη επανδρωμένο USV (Unmanned Surface Vessel). Το σκάφος, που θα επιχειρεί στο Ρότερνταμ, θα ελέγχεται από ένα απομακρυσμένο σύστημα ελέγχου στη στεριά μέσω δορυφόρου και θα χρησιμοποιείται για υδρογραφικές και γεωφυσικές μελέτες, για την επιθεώρηση περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας στην ανοιχτή θάλασσα και για τη συμμετοχή σε θαλάσσιες κατασκευές.
Τα USVs θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη ναυτιλία μελλοντικά, αναφέρουν στελέχη της εταιρείας. Θα συνδράμουν σημαντικά στη βελτίωση της ασφάλειας, καθώς θα επιτρέψουν στο προσωπικό που εργάζεται σε δύσκολα θαλάσσια περιβάλλοντα, όπως πλωτές πλατφόρμες υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες, να επανδρώσουν απομακρυσμένο κέντρο ελέγχου στη στεριά. Επίσης, θα συμβάλουν στη συλλογή και στη διάθεση σημαντικών δεδομένων για τη ναυσιπλοΐα με ακρίβεια και σε πραγματικό χρόνο, βοηθώντας την ταχύτερη και πλήρως ενημερωμένη λήψη στρατηγικών αποφάσεων.
Ο επικεφαλής της λιμενικής αρχής του Ρότερνταμ, René de Vries, σημείωσε ότι είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο μη επανδρωμένο σκάφος θα επιχειρήσει, με ασφάλεια, από το ολλανδικό λιμάνι σε έρευνες που διεξάγονται στη Βόρεια Θάλασσα. Η ψηφιοποίηση των διαδικασιών για τον απομακρυσμένο έλεγχό του θα αναβαθμίσουν γενικότερα την ασφάλεια και την προσβασιμότητα του λιμανιού για όλα τα πλοία.
Ο περιφερειακός διευθυντής της Fugro για την Ευρώπη και την Ασία, Erik-Jan Bijvank, υπογράμμισε ότι η εταιρεία είναι πρωτοπόρος στην κατασκευή μη επανδρωμένων σκαφών που συμμετέχουν σε υδρογραφικές έρευνες. Τα επόμενα χρόνια, στόχος της εταιρείας είναι να αναπτύξει τον στόλο της με τεχνολογικά εξελιγμένα USVs και να παράσχει πιο ασφαλείς και βιώσιμες λύσεις για τους συνεργάτες της και τις θαλάσσιες επιχειρήσεις.
Φωτό: www.fugro.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ