
Η κινητοποίηση των κινεζικών αρχών κατάφερε να ανακόψει την καλπάζουσα πορεία της τιμής άνθρακα, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Συγκεκριμένα, οι τιμές άνθρακα στην Κίνα μειώθηκαν σχεδόν κατά 50% τον Οκτώβριο.
Υπενθυμίζεται πως οι τιμές θερμικού άνθρακα, βάσει του οποίου παράγεται περίπου το 60% της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για να καλύψει τις ηλεκτροδοτικές ανάγκες της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη, αυξήθηκαν περισσότερο από τρεις φόρες τη δωδεκάμηνη περίοδο μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου του 2021. Αυτό οδήγησε σε μείωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και σε επιλεκτική διοχέτευσή της, θέτοντας εμπόδια στην οικονομική ανάκαμψη της Κίνας. Λόγω αυτού και εν αντιθέσει με την περιβαλλοντική πολιτική του, το Πεκίνο προέβη σε μέτρα αύξησης της εγχώριας παραγωγής άνθρακα, οδηγώντας σε πτώση των τιμών του. Σημειώνεται πως στις 10 Νοεμβρίου η Κίνα κατέγραψε ρεκόρ ημερήσιας παραγωγής άνθρακα, η οποία διαμορφώθηκε στους 12,05 εκατ. τόνους.
Παράλληλα, η πτώση των τιμών άνθρακα δεν περιορίστηκε μονάχα εντός κινεζικών συνόρων. Ειδικότερα, οι τιμές άνθρακα ισχυρών χωρών εξαγωγής του καυσίμου, όπως η Αυστραλία και η Ινδονησία, κατέγραψαν πτώση πρόσφατα. Ακόμη, υπήρξαν περαιτέρω παράπλευρες συνέπειες λόγω των κινήσεων του Πεκίνου. Συγκεκριμένα, καθώς οι εγχώριες τιμές κατέγραψαν πτώση, Κινέζοι εισαγωγείς προέβησαν σε πωλήσεις ποσοτήτων άνθρακα που είχαν παραγγείλει όταν οι τιμές βρίσκονταν στα ύψη, σημειώνοντας σημαντική ζημία. Εκτός αυτού, άλλοι αγοραστές επέλεξαν να απολέσουν την αρχική κατάθεση του συμβολαίου παραγγελίας και να μην παραλάβουν τα φορτία.
Αναλυτές εκτιμούν πως οι παρεμβάσεις του Πεκίνου στην αγορά άνθρακα δεν θα σταματήσουν άμεσα. Άλλωστε, οι ενεργειακές ανάγκες της ασιατικής χώρας θα αυξηθούν λόγω του επικείμενου χειμώνα, καθιστώντας απαραίτητη τη διαχείριση του παραγωγικού πλάνου των εγχώριων βιομηχανιών, προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα σημαντικής αύξησης των τιμών.
Τέλος, σύμφωνα με αναλυτές, τα αποθέματα άνθρακα της Κίνας ίσως εξελιχθούν σε σκόπελο επί της διαχείρισης των τιμών του αγαθού. Ενδεικτικά, τον Οκτώβριο κυμάνθηκαν στους 52,4 εκατ. τόνους, περίπου 20% λιγότερο σε σύγκριση με τον μέσο όρο Οκτωβρίου των ετών 2017 έως 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ