
Στις 5 Νοεμβρίου υπογράφηκε σύμβαση κοινοπραξίας για τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Rijeka στις βόρειες ακτές της Κροατίας. Οι εμπλεκόμενες εταιρείες είναι η APM Terminals, ένα από τα μεγαλύτερα ολοκληρωμένα δίκτυα λιμένων παγκοσμίως, και η ENNA, μία από τις μεγαλύτερες κροατικές εταιρείες διαχείρισης λιμενικών, σιδηροδρομικών και αποθηκευτικών εγκαταστάσεων.
Η συμφωνία συνεργασίας, διάρκειας 50 ετών, περιλαμβάνει τόσο τη σχεδίαση και την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού όσο και την από κοινού διαχείρισή του. Ο σταθμός αναμένεται να είναι λειτουργικός σε τριάμισι χρόνια από τη σύναψη της συμφωνίας, ενώ η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων θα αγγίζει περίπου το ένα εκατομμύριο TEUs, μετά και την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης κατασκευής του.
Ο διευθύνων σύμβουλος της APΜ Terminals, Morten Engelstoft, δήλωσε ότι ο νέος σταθμός εντάσσεται στο όραμα της εταιρείας να μεγιστοποιήσει τις δραστηριότητές της και να εξυπηρετήσει καλύτερα τις ανάγκες των πελατών της. Παράλληλα, ο γενικός διευθυντής της ENNA, Pavao Vujnovac, τόνισε τη στρατηγικής σημασίας σύναψη σχέσεων με συνεργάτες με ίδιες αξίες και οράματα, όπως η APM Terminals.
Με την ολοκλήρωσή του, ο σταθμός θα έχει μήκος 680 μ. Εξοπλισμένος με τέσσερις γερανούς φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μεταφοράς 24.000 TEUs. Θα συνδέεται με μια αποτελεσματική, υψηλών προδιαγραφών, σιδηροδρομική γραμμή με την ενδοχώρα και με γειτονικές αγορές. Αυτό θα καταστήσει τον νέο σταθμό στη Rijeka μία από τις σημαντικότερες πύλες εισόδου εμπορευμάτων προς την κεντρική Ευρώπη, αναβαθμίζοντας τη λειτουργία του λιμανιού και την ποιότητα των υπηρεσιών logistics στην Κροατία. Επίσης, θα συνεισφέρει στην ανάδειξη νέων επιχειρηματικών ευκαιριών και στη γρήγορη οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.
Φωτό: APM Terminals
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ