
Στις 5 Νοεμβρίου υπογράφηκε σύμβαση κοινοπραξίας για τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Rijeka στις βόρειες ακτές της Κροατίας. Οι εμπλεκόμενες εταιρείες είναι η APM Terminals, ένα από τα μεγαλύτερα ολοκληρωμένα δίκτυα λιμένων παγκοσμίως, και η ENNA, μία από τις μεγαλύτερες κροατικές εταιρείες διαχείρισης λιμενικών, σιδηροδρομικών και αποθηκευτικών εγκαταστάσεων.
Η συμφωνία συνεργασίας, διάρκειας 50 ετών, περιλαμβάνει τόσο τη σχεδίαση και την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού όσο και την από κοινού διαχείρισή του. Ο σταθμός αναμένεται να είναι λειτουργικός σε τριάμισι χρόνια από τη σύναψη της συμφωνίας, ενώ η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων θα αγγίζει περίπου το ένα εκατομμύριο TEUs, μετά και την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης κατασκευής του.
Ο διευθύνων σύμβουλος της APΜ Terminals, Morten Engelstoft, δήλωσε ότι ο νέος σταθμός εντάσσεται στο όραμα της εταιρείας να μεγιστοποιήσει τις δραστηριότητές της και να εξυπηρετήσει καλύτερα τις ανάγκες των πελατών της. Παράλληλα, ο γενικός διευθυντής της ENNA, Pavao Vujnovac, τόνισε τη στρατηγικής σημασίας σύναψη σχέσεων με συνεργάτες με ίδιες αξίες και οράματα, όπως η APM Terminals.
Με την ολοκλήρωσή του, ο σταθμός θα έχει μήκος 680 μ. Εξοπλισμένος με τέσσερις γερανούς φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μεταφοράς 24.000 TEUs. Θα συνδέεται με μια αποτελεσματική, υψηλών προδιαγραφών, σιδηροδρομική γραμμή με την ενδοχώρα και με γειτονικές αγορές. Αυτό θα καταστήσει τον νέο σταθμό στη Rijeka μία από τις σημαντικότερες πύλες εισόδου εμπορευμάτων προς την κεντρική Ευρώπη, αναβαθμίζοντας τη λειτουργία του λιμανιού και την ποιότητα των υπηρεσιών logistics στην Κροατία. Επίσης, θα συνεισφέρει στην ανάδειξη νέων επιχειρηματικών ευκαιριών και στη γρήγορη οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.
Φωτό: APM Terminals
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ