
Νέα σελίδα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Puttgarden-Rødby γυρίζει η Scandlines. Στο πλαίσιο μιας συμφωνίας που υπέγραψε με το τουρκικό ναυπηγείο Cemre, προχωρά στη ναυπήγηση του πρώτου υβριδικού πορθμείου μηδενικών εκπομπών.
Χάρη στο σύστημα υβριδικής/ηλεκτρικής πρόωσης που θα διαθέτει, το πλοίο θα μπορεί να επιχειρεί είτε χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρίες, που θα του επιτρέπει να πλέει με ταχύτητα 10 κόμβων, είτε χρησιμοποιώντας ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης για πλεύση με ταχύτητα 16 κόμβων. Ο σχεδιασμός του πλοίου επιτρέπει παράλληλα την πραγματοποίηση αναβαθμίσεων στο μέλλον, ώστε το πλοίο να καταναλώνει και μεθανόλη ως καύσιμο.
Η παράδοση του πλοίου είναι προγραμματισμένη για το 2024 και θα σημάνει τη νέα πράσινη εποχή για τη Scandlines στις τακτικές γραμμές μεταξύ Γερμανίας και Δανίας.
Το πλοίο θα έχει δυνατότητα μεταφοράς 140 επιβατών και 66 φορτηγών στα διπλά γκαράζ που θα διαθέτει, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση για μεταφορά εμπορευμάτων, αναφέρει ο CEO της εταιρείας Carsten Nørland. Με την απόκτησή του η εταιρεία θα αντικαταστήσει τα δύο παλαιότερα εν ενεργεία πλοία της, καθώς το εν λόγω πλοίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως επιβατηγό.
Η φόρτιση του πλοίου θα γίνεται αρχικά στο λιμάνι Rødby της Δανίας όπου η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει στην αγορά ενός καλωδίου τροφοδοσίας 50 kV / 25 MW. Το καλώδιο θα επεκταθεί μέχρι το ντόκο πρόσδεσης των πλοίων όπου θα εγκατασταθεί ένας μετασχηματιστής-σταθμός φόρτισης. Μελλοντικά η φόρτιση του πλοίου θα είναι εφικτή και στο γερμανικό λιμάνι Puttgarden όπου έχει βρεθεί μια καλή λύση για την αγορά ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Στελέχη του NABU, του μεγαλύτερου γερμανικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού για το περιβάλλον, εξαίρουν τις ενέργειες της εταιρείας. Η εταιρεία είναι πρωτοπόρος στην προσπάθεια για μια πράσινη ναυτιλία με μηδενικούς ρύπους, με μακροχρόνιο προσανατολισμό στη βιωσιμότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Φωτό: www.scandlines.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ