
Νέα σελίδα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Puttgarden-Rødby γυρίζει η Scandlines. Στο πλαίσιο μιας συμφωνίας που υπέγραψε με το τουρκικό ναυπηγείο Cemre, προχωρά στη ναυπήγηση του πρώτου υβριδικού πορθμείου μηδενικών εκπομπών.
Χάρη στο σύστημα υβριδικής/ηλεκτρικής πρόωσης που θα διαθέτει, το πλοίο θα μπορεί να επιχειρεί είτε χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρίες, που θα του επιτρέπει να πλέει με ταχύτητα 10 κόμβων, είτε χρησιμοποιώντας ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης για πλεύση με ταχύτητα 16 κόμβων. Ο σχεδιασμός του πλοίου επιτρέπει παράλληλα την πραγματοποίηση αναβαθμίσεων στο μέλλον, ώστε το πλοίο να καταναλώνει και μεθανόλη ως καύσιμο.
Η παράδοση του πλοίου είναι προγραμματισμένη για το 2024 και θα σημάνει τη νέα πράσινη εποχή για τη Scandlines στις τακτικές γραμμές μεταξύ Γερμανίας και Δανίας.
Το πλοίο θα έχει δυνατότητα μεταφοράς 140 επιβατών και 66 φορτηγών στα διπλά γκαράζ που θα διαθέτει, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση για μεταφορά εμπορευμάτων, αναφέρει ο CEO της εταιρείας Carsten Nørland. Με την απόκτησή του η εταιρεία θα αντικαταστήσει τα δύο παλαιότερα εν ενεργεία πλοία της, καθώς το εν λόγω πλοίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως επιβατηγό.
Η φόρτιση του πλοίου θα γίνεται αρχικά στο λιμάνι Rødby της Δανίας όπου η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει στην αγορά ενός καλωδίου τροφοδοσίας 50 kV / 25 MW. Το καλώδιο θα επεκταθεί μέχρι το ντόκο πρόσδεσης των πλοίων όπου θα εγκατασταθεί ένας μετασχηματιστής-σταθμός φόρτισης. Μελλοντικά η φόρτιση του πλοίου θα είναι εφικτή και στο γερμανικό λιμάνι Puttgarden όπου έχει βρεθεί μια καλή λύση για την αγορά ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Στελέχη του NABU, του μεγαλύτερου γερμανικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού για το περιβάλλον, εξαίρουν τις ενέργειες της εταιρείας. Η εταιρεία είναι πρωτοπόρος στην προσπάθεια για μια πράσινη ναυτιλία με μηδενικούς ρύπους, με μακροχρόνιο προσανατολισμό στη βιωσιμότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Φωτό: www.scandlines.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ