
Νέα σελίδα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Puttgarden-Rødby γυρίζει η Scandlines. Στο πλαίσιο μιας συμφωνίας που υπέγραψε με το τουρκικό ναυπηγείο Cemre, προχωρά στη ναυπήγηση του πρώτου υβριδικού πορθμείου μηδενικών εκπομπών.
Χάρη στο σύστημα υβριδικής/ηλεκτρικής πρόωσης που θα διαθέτει, το πλοίο θα μπορεί να επιχειρεί είτε χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρίες, που θα του επιτρέπει να πλέει με ταχύτητα 10 κόμβων, είτε χρησιμοποιώντας ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης για πλεύση με ταχύτητα 16 κόμβων. Ο σχεδιασμός του πλοίου επιτρέπει παράλληλα την πραγματοποίηση αναβαθμίσεων στο μέλλον, ώστε το πλοίο να καταναλώνει και μεθανόλη ως καύσιμο.
Η παράδοση του πλοίου είναι προγραμματισμένη για το 2024 και θα σημάνει τη νέα πράσινη εποχή για τη Scandlines στις τακτικές γραμμές μεταξύ Γερμανίας και Δανίας.
Το πλοίο θα έχει δυνατότητα μεταφοράς 140 επιβατών και 66 φορτηγών στα διπλά γκαράζ που θα διαθέτει, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση για μεταφορά εμπορευμάτων, αναφέρει ο CEO της εταιρείας Carsten Nørland. Με την απόκτησή του η εταιρεία θα αντικαταστήσει τα δύο παλαιότερα εν ενεργεία πλοία της, καθώς το εν λόγω πλοίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως επιβατηγό.
Η φόρτιση του πλοίου θα γίνεται αρχικά στο λιμάνι Rødby της Δανίας όπου η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει στην αγορά ενός καλωδίου τροφοδοσίας 50 kV / 25 MW. Το καλώδιο θα επεκταθεί μέχρι το ντόκο πρόσδεσης των πλοίων όπου θα εγκατασταθεί ένας μετασχηματιστής-σταθμός φόρτισης. Μελλοντικά η φόρτιση του πλοίου θα είναι εφικτή και στο γερμανικό λιμάνι Puttgarden όπου έχει βρεθεί μια καλή λύση για την αγορά ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Στελέχη του NABU, του μεγαλύτερου γερμανικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού για το περιβάλλον, εξαίρουν τις ενέργειες της εταιρείας. Η εταιρεία είναι πρωτοπόρος στην προσπάθεια για μια πράσινη ναυτιλία με μηδενικούς ρύπους, με μακροχρόνιο προσανατολισμό στη βιωσιμότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Φωτό: www.scandlines.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη το α’ εξάμηνο η AEGEAN προσφέροντας 9,4 εκατ. θέσεις, 5% περισσότερες σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ