
Εν μέσω της συνόδου COP26, οι ABS, Hyundai Heavy Industries (HHI) και Korea Shipbuilding and Offshore Engineering (KSOE) ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους πάνω σε δύο κοινά αναπτυξιακά έργα (JDPs)-ορόσημα, που αφορούν την ανάπτυξη τεχνολογιών απανθρακοποίησης οι οποίες θα υποστηρίξουν τις προσπάθειες ενίσχυσης της παγκόσμιας βιωσιμότητας.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας τους, οι τρεις εταίροι πρόκειται να αναπτύξουν από κοινού τεχνικές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την παραγωγή πράσινου υδρογόνου σε υπεράκτιες πλατφόρμες μέσω ηλεκτρόλυσης θαλασσινού νερού, με στόχο τον σχεδιασμό και την κατασκευή μιας τέτοιας εγκατάστασης έως το 2025. Με αυτόν τον τρόπο θα διευκολύνουν την ανάπτυξη εγκαταστάσεων παραγωγής πράσινου υδρογόνου, ενισχύοντας έτσι σημαντικά την παγκόσμια αγορά του εν λόγω πράσινου καυσίμου.
Το δεύτερο έργο αφορά την εξασφάλιση έγκρισης επί της αρχής (AIP) από τον ABS για τον σχεδιασμό που έχουν αναπτύξει οι ΗΗΙ και KSOE για μια υπεράκτια μονάδα λήψης και αποθήκευσης CO2. Η εν λόγω πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να αποθηκεύει 400.000 τόνους δεσμευμένου και υγροποιημένου CO2 ετησίως, ξεκινώντας από το 2025.
Η ανακοίνωση της νέας συνεργασίας συμπίπτει με τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή COP26 που πραγματοποιείται στη Γλασκώβη, όπου το πράσινο υδρογόνο, ως μέσο υποστήριξης των παγκόσμιων φιλοδοξιών για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, καθώς και τα συστήματα δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα αποτελούν ορισμένα από τα κεντρικά θέματα συζήτησης. Το πράσινο υδρογόνο είναι ένα καύσιμο που παράγεται χρησιμοποιώντας εξ ολοκλήρου ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όμως σήμερα μόνο το ένα τοις εκατό του καυσίμου υδρογόνου παράγεται με αυτόν τον τρόπο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ