
Εν μέσω της συνόδου COP26, οι ABS, Hyundai Heavy Industries (HHI) και Korea Shipbuilding and Offshore Engineering (KSOE) ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους πάνω σε δύο κοινά αναπτυξιακά έργα (JDPs)-ορόσημα, που αφορούν την ανάπτυξη τεχνολογιών απανθρακοποίησης οι οποίες θα υποστηρίξουν τις προσπάθειες ενίσχυσης της παγκόσμιας βιωσιμότητας.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας τους, οι τρεις εταίροι πρόκειται να αναπτύξουν από κοινού τεχνικές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την παραγωγή πράσινου υδρογόνου σε υπεράκτιες πλατφόρμες μέσω ηλεκτρόλυσης θαλασσινού νερού, με στόχο τον σχεδιασμό και την κατασκευή μιας τέτοιας εγκατάστασης έως το 2025. Με αυτόν τον τρόπο θα διευκολύνουν την ανάπτυξη εγκαταστάσεων παραγωγής πράσινου υδρογόνου, ενισχύοντας έτσι σημαντικά την παγκόσμια αγορά του εν λόγω πράσινου καυσίμου.
Το δεύτερο έργο αφορά την εξασφάλιση έγκρισης επί της αρχής (AIP) από τον ABS για τον σχεδιασμό που έχουν αναπτύξει οι ΗΗΙ και KSOE για μια υπεράκτια μονάδα λήψης και αποθήκευσης CO2. Η εν λόγω πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να αποθηκεύει 400.000 τόνους δεσμευμένου και υγροποιημένου CO2 ετησίως, ξεκινώντας από το 2025.
Η ανακοίνωση της νέας συνεργασίας συμπίπτει με τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή COP26 που πραγματοποιείται στη Γλασκώβη, όπου το πράσινο υδρογόνο, ως μέσο υποστήριξης των παγκόσμιων φιλοδοξιών για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, καθώς και τα συστήματα δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα αποτελούν ορισμένα από τα κεντρικά θέματα συζήτησης. Το πράσινο υδρογόνο είναι ένα καύσιμο που παράγεται χρησιμοποιώντας εξ ολοκλήρου ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όμως σήμερα μόνο το ένα τοις εκατό του καυσίμου υδρογόνου παράγεται με αυτόν τον τρόπο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ