
Η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) συνεχίζει να επενδύει σε εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες μείωσης εκπομπών, αναζητώντας τρόπους μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου της.
Πρόσφατα, η MOL ανακοίνωσε τη σύναψη μιας συμφωνίας συνεργασίας με τη Vale International SA, προκειμένου να μελετήσουν από κοινού την εγκατάσταση ενός συστήματος «Rotor Sail» σε ένα φορτηγό πλοίο χωρητικότητας 200.000 τόνων της MOL. Στόχος των δύο εταιρειών είναι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του πλοίου, μέσω της αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης, και η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε μια συμφωνία για την ανάπτυξη ενός πλοίου μεταφοράς αμμωνίας, το οποίο θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο και αμμωνία, σε συνεργασία με τις Namura Shipbuilding Co., Ltd. και Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd.
Η αμμωνία ως καύσιμο αποτελεί μια αρκετά υποσχόμενη λύση για την επίτευξη της ανθρακικής ουδετερότητας σε αρκετούς κλάδους και, καθώς η ζήτηση αυτής αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, η MOL σκοπεύει να επενδύσει σε πλοία μεταφοράς αμμωνίας, αξιοποιώντας παράλληλα τα πλεονεκτήματά της ως ενός καυσίμου που μπορεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου των πλοίων της.
Ένα ακόμα εναλλακτικό καύσιμο στο οποίο έχει επενδύσει η MOL για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου της είναι η μεθανόλη. Στις 4 Νοεμβρίου, η εταιρεία παρέλαβε ένα πλοίο μεταφοράς μεθανόλης, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιεί ως καύσιμα είτε πετρέλαιο είτε μεθανόλη. Η MOL αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές πλοίων μεταφοράς μεθανόλης παγκοσμίως και από το 2016 επενδύει σε πλοία διπλού καυσίμου, τα οποία μπορούν να καταναλώνουν μεθανόλη, προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές του στόλου της.
Φωτό: www.mol.co.jp
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ