
Η Anglo American, μία από τις κορυφαίες μεταλλευτικές εταιρείες στον κόσμο, έχει θέσει έναν φιλόδοξο στόχο ανθρακικής ουδετερότητας των θαλάσσιων δραστηριοτήτων της έως το 2040, με ενδιάμεση μείωση των εκπομπών κατά 30% έως το 2030. Η φιλοδοξία αυτή ευθυγραμμίζεται με τους στόχους του Sustainable Mining Plan της Anglo American για ανθρακική ουδετερότητα των δραστηριοτήτων της στις εξορύξεις έως το 2040.
Ο Peter Whitcutt, CEO of Marketing Business της εταιρείας, τόνισε: «Η φιλοδοξία μας για ανθρακική ουδετερότητα των θαλάσσιων μεταφορών αποτελεί φυσική επέκταση της δέσμευσής μας για ανθρακικά ουδέτερες δραστηριότητες εξόρυξης έως το 2040».
Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι η εταιρεία έχει υιοθετήσει υψηλά πρότυπα αποδοτικότητας για τον υπό ναύλωση στόλο της, ενώ την ίδια ώρα διερευνά ένα ενδελεχές πλαίσιο συμπληρωματικών βιώσιμων μέτρων για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Μετασκευές πλοίων, χρήση λογισμικών για τη βελτιστοποίηση των ταξιδιών και υιοθέτηση τεχνολογιών για τη μετάβαση από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα σε καθαρότερα εντάσσονται στο πρόγραμμα της Anglo American για πράσινες θαλάσσιες μεταφορές.
Το 2020, η Anglo American πρόσθεσε στον υπό ναύλωση στόλο της Capesizes πλοία κατανάλωσης LNG στην προσπάθειά της να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του LNG στον δρόμο προς την απανθρακοποίηση. Επίσης, συμμετείχε στην επιτυχή δοκιμή βιώσιμων βιοκαυσίμων προερχόμενων από μαγειρικά έλαια για χρήση από Capesize πλοίο ναυλωμένο από την εταιρεία.
Υπενθυμίζεται ότι μια άλλη μεγάλη μεταλλευτική εταιρεία, η Fortescue, ανακοίνωσε την πρόθεσή της για απανθρακοποίηση του ιδιόκτητου στόλου των οκτώ πλοίων μεταφοράς ορυκτών που διαθέτει. Η πράσινη μεταστροφή του στόλου της θα επιτευχθεί μέσω της μετατροπής υπαρχόντων πλοίων, προκειμένου να καίνε πράσινη αμμωνία, αλλά και της υιοθέτησης της πράσινης αμμωνίας για τη ναυπήγηση νέων πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ