
Η Anglo American, μία από τις κορυφαίες μεταλλευτικές εταιρείες στον κόσμο, έχει θέσει έναν φιλόδοξο στόχο ανθρακικής ουδετερότητας των θαλάσσιων δραστηριοτήτων της έως το 2040, με ενδιάμεση μείωση των εκπομπών κατά 30% έως το 2030. Η φιλοδοξία αυτή ευθυγραμμίζεται με τους στόχους του Sustainable Mining Plan της Anglo American για ανθρακική ουδετερότητα των δραστηριοτήτων της στις εξορύξεις έως το 2040.
Ο Peter Whitcutt, CEO of Marketing Business της εταιρείας, τόνισε: «Η φιλοδοξία μας για ανθρακική ουδετερότητα των θαλάσσιων μεταφορών αποτελεί φυσική επέκταση της δέσμευσής μας για ανθρακικά ουδέτερες δραστηριότητες εξόρυξης έως το 2040».
Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι η εταιρεία έχει υιοθετήσει υψηλά πρότυπα αποδοτικότητας για τον υπό ναύλωση στόλο της, ενώ την ίδια ώρα διερευνά ένα ενδελεχές πλαίσιο συμπληρωματικών βιώσιμων μέτρων για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Μετασκευές πλοίων, χρήση λογισμικών για τη βελτιστοποίηση των ταξιδιών και υιοθέτηση τεχνολογιών για τη μετάβαση από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα σε καθαρότερα εντάσσονται στο πρόγραμμα της Anglo American για πράσινες θαλάσσιες μεταφορές.
Το 2020, η Anglo American πρόσθεσε στον υπό ναύλωση στόλο της Capesizes πλοία κατανάλωσης LNG στην προσπάθειά της να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του LNG στον δρόμο προς την απανθρακοποίηση. Επίσης, συμμετείχε στην επιτυχή δοκιμή βιώσιμων βιοκαυσίμων προερχόμενων από μαγειρικά έλαια για χρήση από Capesize πλοίο ναυλωμένο από την εταιρεία.
Υπενθυμίζεται ότι μια άλλη μεγάλη μεταλλευτική εταιρεία, η Fortescue, ανακοίνωσε την πρόθεσή της για απανθρακοποίηση του ιδιόκτητου στόλου των οκτώ πλοίων μεταφοράς ορυκτών που διαθέτει. Η πράσινη μεταστροφή του στόλου της θα επιτευχθεί μέσω της μετατροπής υπαρχόντων πλοίων, προκειμένου να καίνε πράσινη αμμωνία, αλλά και της υιοθέτησης της πράσινης αμμωνίας για τη ναυπήγηση νέων πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ