
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α’ εξαμήνου προέβη η NYK Line στις 4 Νοεμβρίου 2021. Συγκεκριμένα, η εταιρεία κατέγραψε κέρδη 24,34 δισ. γιεν (περίπου $243,4 εκατ.). Σημειώνεται πως το δημοσιονομικό έτος στην Ιαπωνία ξεκινά τον Απρίλιο, οπότε και το α’ εξάμηνο τελειώνει στις 30 Σεπτεμβρίου.
Ειδικότερα, σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των ισχυρών οικονομικών αποτελεσμάτων της διαδραμάτισε η καλπάζουσα ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τα έσοδα από τις δραστηριότητες στις τακτικές γραμμές ανήλθαν σε 94 δισ. γιεν (περίπου $825 εκατ.), 15,6% αυξημένα σε σύγκριση με ένα έτος πριν.
Παράλληλα, πρωταρχικό ρόλο διετέλεσαν οι δραστηριότητες της εταιρείας στην αγορά χύδην φορτίων, καθώς τα έσοδά της λόγω του bulk shipping (bulkers, tankers, car carriers) διαμορφώθηκαν στα 456,9 δισ. γιεν (περίπου $4 δισ.) το α’ εξάμηνο του 2021, αυξημένα κατά 43,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020. Πρωταγωνιστής η αγορά των bulkers, της οποίας οι εκτοξευμένοι ναύλοι ώθησαν σε σημαντική αύξηση έσοδα και κέρδη, αντισταθμίζοντας τα αποτελέσματα της ναυλαγοράς των tankers, η οποία κυμάνθηκε σε ιστορικά χαμηλά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία θα διανείμει μέρισμα, για ολόκληρο το δημοσιονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2022, ύψους 800 γιεν/μετοχή.
H NYK Line παρουσίασε και τις εκτιμήσεις της για τη ναυλαγορά των containerships. Συγκεκριμένα, τονίστηκε πως είναι αβέβαιο το πότε ακριβώς θα επέλθουν το πέρας της λιμενικής συμφόρησης και η ομαλοποίηση των διεθνών εφοδιαστικών αλυσίδων. Ωστόσο, εκτίμησε πως η κατάσταση αναμένεται να βελτιωθεί σταδιακά προς το δ’ τρίμηνο του ιαπωνικού δημοσιονομικού έτους (Ιανουάριος-Μάρτιος). Ταυτόχρονα, η ιαπωνική εταιρεία θεωρεί πως η αγορά των VLCCs θα ανακάμψει στο β’ εξάμηνο του έτους (Οκτώβριος-Μάρτιος) λόγω της εποχικής ζήτησης.
Τέλος, η NYK προέβη σε αναθεώρηση των συνολικών οικονομικών αποτελεσμάτων του έτους. Συγκεκριμένα, εκτιμά τα συνολικά της έσοδα στα 2 τρισ. γιεν (περίπου $17,55 δισ.) και τα λειτουργικά της κέρδη στα 220 δισ. γιεν (περίπου $1,93 δισ.).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ