
Με τη ζήτηση για μεταφορά εμπορικών και συσκευασμένων προϊόντων να παραμένει σταθερά υψηλή, η λιμενική συμφόρηση και η διαταραχή των εφοδιαστικών αλυσίδων φιγουράρουν στα πρωτοσέλιδα αλλά και απαιτούν χρόνο έως ότου ομαλοποιηθούν.
Η εκτεταμένη λιμενική συμφόρηση συνέχισε να προκαλεί πολυεπίπεδες διαταραχές κατά τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Χαρακτηριστικό της κατάστασης στα λιμάνια είναι ότι ο δείκτης Containership Port Congestion Index της Clarksons κατέγραψε νέο ρεκόρ στις 21 Οκτωβρίου, με το 37,3% της χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να βρίσκεται αγκυροβολημένα σε κάποιο λιμένα (όταν κατά μέσο όρο ο δείκτης το 2019 ήταν στο 32%). Σύμφωνα με την Clarksons, ειδικά τα λιμάνια της Κίνας και της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ αποτελούν σημαντικές εστίες λιμενικής συμφόρησης.
Οι προοπτικές της αγοράς τόσο για το υπόλοιπο του έτους όσο και για το 2022 παραμένουν ιδιαίτερα θετικές με αποτέλεσμα να αναμένεται συνέχεια στην λιμενική συμφόρηση κεντρικών λιμένων της Βόρειας Αμερικής, της Κίνας και της Ευρώπης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…

Επιπλέον 41 δεξαμενόπλοια προστέθηκαν στη λίστα κυρώσεων της ΕΕ, μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τα οποία αποτελούν μέρος του «σκιώδους» στόλου. Τα 41 αυτά…

Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ