
O Οργανισμός Λιμένος Πειραιά εκτιμά ότι με βάση τις προκρατήσεις του έτους 2022 αναμένονται να αφιχθούν στον Λιμένα πάνω από 700 κρουαζιερόπλοια εκ των οποίων ποσοστό άνω του 60%, αφορούν αφίξεις επιβίβασης (homeport) στον Πειραιά. Σημειώνεται ότι το 2019, πριν την έναρξη της πανδημίας, εξυπηρετήθηκαν 622 κρουαζιερόπλοια.
Η δυναμική επανεκκίνηση της κρουαζιέρας είναι εμφανής, αφού έχει επιτευχθεί ποσοστό ανάκαμψης περίπου 60% το 2021, σε σύγκριση με το 2019 ως προς τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων. Σημειώνεται ότι το 2020 σημειώθηκε μείωση 88% σε σχέση με το 2019 λόγω της πανδημίας. Για το 2022 αναμένεται αύξηση 118% σε σχέση με το 2019. Παράλληλα, το 2022 αναμένονται και νέες αφίξεις εταιρειών στον Λιμένα, όπως η Virgin Cruises και η Ritz-Carlton Yacht Collection. Επισημαίνεται ότι περίπου το 60% αφορά κρουαζιέρες homeport, οι οποίες συμβάλλουν θετικά στην τοπική και εθνική οικονομία.
Ο Πρόεδρος του ΟΛΠ κ. Yu Zenggang, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι: «Η άμεση και ταχεία επανεκκίνηση της κρουαζιέρας αποδεικνύει τη δυναμική του Λιμένος Πειραιά λόγω των υψηλών παρεχόμενων υπηρεσιών του, της υποστήριξης που προσέφερε κατά τη διάρκεια της πανδημίας στις εταιρείες κρουαζιέρας όσο προφανώς και της μοναδικής του κομβικής θέσης. Είναι βέβαιο ότι με το πέρας της πανδημίας το λιμάνι του Πειραιά θα αναδειχθεί ξανά σε ένα από τα καλύτερα λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης και θα ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας στην Ευρώπη». Ωστόσο, ο Πρόεδρος κ. Yu Zenggang επεσήμανε ότι οι αναμενόμενες αφίξεις θα πραγματοποιηθούν με αυστηρή τήρηση των μέτρων προστασίας και ασφάλειας, αναφορικά με τον Covid 19.
Φωτό: Γιώργος Χρηστάκης/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ