
Ο πληθωρισμός για τα λειτουργικά κόστη των πλοίων έχει επιβραδυνθεί το 2021, καθώς ορισμένα κόστη των διαχειριστριών εταιρειών, ελέω πανδημίας, έχουν περιοριστεί, ενώ τα κέρδη σε ορισμένες ναυτιλιακές αγορές είναι ιδιαίτερα υψηλά. Ωστόσο, οι γενικότερες μακροοικονομικές εξελίξεις αυξάνουν τον κίνδυνο πληθωριστικών πιέσεων, ενώ την ίδια ώρα οι πρωτοβουλίες για την απανθρακοποίηση του κλάδου μεταφράζονται σε άνοδο των δαπανών, σημειώνει η Drewry στο «Ship Operating Costs Annual Review and Forecast 2021/22 report».
Κατά την Drewry, τα μέσα ημερήσια λειτουργικά κόστη μεταξύ των 47 διαφορετικών τύπων και μεγεθών πλοίων έχουν αυξηθεί κατά 0,7% έναντι αύξησης 4,4% το 2020, όταν το opex ανήλθε στα υψηλότερα επίπεδα δεκαετίας.
«Καθώς κάποια κόστη που συνδέονται με την πανδημία έχουν επηρεαστεί και το θαλάσσιο εμπόριο ανέκαμψε, το μέσο opex έχει αυξηθεί οριακά το 2021», αναφέρει η κ. Latifat Igbinosun, Head of vessel opex research της Drewry.
Ένα μεγάλο μέρος της οριακής αυτής αύξησης του opex προέρχεται από την αύξηση των ναυτασφαλιστικών δαπανών κατά 4,3%.
Παρά την ανάκαμψη του θαλάσσιου εμπορίου, η Drewry εκτιμά ότι οι ναυλαγορές θα υπόκεινται σε υψηλή αβεβαιότητα τα επόμενα έτη, ενώ η συνεχιζόμενη εξάπλωση της πανδημίας θα επηρεάζει αρνητικά τις λειτουργίες των πλοίων. Ως εκ τούτου, η Drewry εκτιμά ότι τα λειτουργικά κόστη των ναυτιλιακών εταιρειών θα παραμείνουν υπό πίεση, ενώ την ίδια ώρα οι προσπάθειες για τη μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές θα αυξήσουν τα κόστη των πλοιοκτητών μεσοπρόθεσμα.
Φωτό: PublicDomainPictures/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ