Οριακή αύξηση στα λειτουργικά κόστη των πλοίων

Οριακή αύξηση στα λειτουργικά κόστη των πλοίων

209
Οριακή αύξηση στα λειτουργικά κόστη των πλοίων

Ο πληθωρισμός για τα λειτουργικά κόστη των πλοίων έχει επιβραδυνθεί το 2021, καθώς ορισμένα κόστη των διαχειριστριών εταιρειών, ελέω πανδημίας, έχουν περιοριστεί, ενώ τα κέρδη σε ορισμένες ναυτιλιακές αγορές είναι ιδιαίτερα υψηλά. Ωστόσο, οι γενικότερες μακροοικονομικές εξελίξεις αυξάνουν τον κίνδυνο πληθωριστικών πιέσεων, ενώ την ίδια ώρα οι πρωτοβουλίες για την απανθρακοποίηση του κλάδου μεταφράζονται σε άνοδο των δαπανών, σημειώνει η Drewry στο «Ship Operating Costs Annual Review and Forecast 2021/22 report».

Κατά την Drewry, τα μέσα ημερήσια λειτουργικά κόστη μεταξύ των 47 διαφορετικών τύπων και μεγεθών πλοίων έχουν αυξηθεί κατά 0,7% έναντι αύξησης 4,4% το 2020, όταν το opex ανήλθε στα υψηλότερα επίπεδα δεκαετίας.

«Καθώς κάποια κόστη που συνδέονται με την πανδημία έχουν επηρεαστεί και το θαλάσσιο εμπόριο ανέκαμψε, το μέσο opex έχει αυξηθεί οριακά το 2021», αναφέρει η κ. Latifat Igbinosun, Head of vessel opex research της Drewry.

Ένα μεγάλο μέρος της οριακής αυτής αύξησης του opex προέρχεται από την αύξηση των ναυτασφαλιστικών δαπανών κατά 4,3%.

Παρά την ανάκαμψη του θαλάσσιου εμπορίου, η Drewry εκτιμά ότι οι ναυλαγορές θα υπόκεινται σε υψηλή αβεβαιότητα τα επόμενα έτη, ενώ η συνεχιζόμενη εξάπλωση της πανδημίας θα επηρεάζει αρνητικά τις λειτουργίες των πλοίων. Ως εκ τούτου, η Drewry εκτιμά ότι τα λειτουργικά κόστη των ναυτιλιακών εταιρειών θα παραμείνουν υπό πίεση, ενώ την ίδια ώρα οι προσπάθειες για τη μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές θα αυξήσουν τα κόστη των πλοιοκτητών μεσοπρόθεσμα.

Φωτό: PublicDomainPictures/ Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.