Στο επίκεντρο της COP26 βρέθηκε η ναυτιλία, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, καθώς 14 χώρες έθεσαν ως στόχο την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας για τον κλάδο μέχρι το 2050. Σημειώνεται πως η πρόταση αυτή αποτελεί πρωτοβουλία της Δανίας. Μεταξύ άλλων, την υποστηρίζουν οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Γαλλία, ο Παναμάς αλλά και οι Νήσοι Μάρσαλ.
Ειδικότερα, η πρωτοβουλία προσβλέπει στην αύξηση της πίεσης στον IMO, προκειμένου να ληφθούν φιλόδοξες πρωτοβουλίες με φόντο την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ενώ ο IMO έχει δεσμευτεί για 50% μείωση των εκπομπών της βιομηχανίας συγκριτικά με τα επίπεδα εκπομπών του 2008, ο στόχος αυτός φαντάζει ανεπαρκής για τους ηγέτες των 14 χωρών που υποστηρίζουν την προαναφερθείσα πρόταση.
Επιπλέον, οι 14 χώρες αναμένουν τη θέσπιση ενός χρονοδιαγράμματος με σαφείς στόχους για το 2030 και το 2040, πέρα από τον γενικότερο στόχο της απανθρακοποίησης, τον οποίο κρίνουν απαραίτητο έως το 2050.
Τέλος, φαίνεται πως η Βρετανία αποσκοπεί στη διακήρυξη παρεμφερών στόχων και για τη βιομηχανία των αερομεταφορών στην COP26, ώστε να πιέσει την UN aviation agency να θέσει αυστηρότερους στόχους σε ό,τι αφορά τις εκπομπές της.