
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα από την πορεία του δείκτη Seafarers Happiness Index το γ΄ τρίμηνο. H τριμηνιαία έρευνα πραγματοποιείται για λογαριασμό της ΜΚΟ Mission to Seafarers, με την υποστήριξη του Wallem Group και του Standard Club.
Ο δείκτης ικανοποίησης των ναυτικών για το γ΄ τρίμηνο αυξήθηκε στο 6,59/10 από το 5,99/10 το προηγούμενο τρίμηνο, αγγίζοντας τα προ πανδημίας επίπεδα και συγκεκριμένα του γ΄ τριμήνου του 2019. Η Mission to Seafarers σημειώνει ότι οι περιορισμοί στους οποίους υπόκεινται οι ναυτικοί σταδιακά χαλαρώνουν, ενώ τα μέτρα που λαμβάνονται προς υποστήριξή τους αρχίζουν να έχουν κάποιο αποτέλεσμα. Τα παραπάνω αντανακλώνται στην αύξηση του δείκτη.
Από την έξαρση της πανδημίας, η αδυναμία αλλαγών πληρωμάτων και επαναπατρισμού αποτελούν σοβαρές προκλήσεις για το σύνολο του κλάδου της ναυτιλίας. Στην έρευνα, το 5% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι έχουν βρεθεί στη θάλασσα για πάνω από έναν χρόνο, ενώ ένα 13% αποκρίθηκε ότι έμειναν στα πλοία πάνω από εννέα μήνες.
Στην έρευνα τονίζεται ότι η παρατεταμένη κρίση των αλλαγών πληρωμάτων έχει οδηγήσει πολλούς ναυτικούς να επιταχύνουν τα πλάνα τους για καριέρα στη στεριά, ενώ, όπως προκύπτει από τις απαντήσεις, πολλοί ναυτικοί δεν σκοπεύουν να επιστρέψουν στη θάλασσα έχοντας γυρίσει στα σπίτια τους.
Το ζήτημα της διατήρησης ναυτικών σε ένα ήδη απαιτητικό εργασιακό περιβάλλον αποτελεί σημαντική πρόκληση. Άλλωστε, σύμφωνα με μελέτες, τα επόμενα χρόνια θα καταγραφεί έλλειμμα ναυτικών, ενώ δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα ένας μηχανισμός διαχείρισης της ανισορροπίας προσφοράς και ζήτησης.
Η επικοινωνία με τη στεριά αναδείχθηκε θέμα ζωτικής σημασίας για ακόμα ένα τρίμηνο, καθώς προκύπτει ξεκάθαρα ότι τα πληρώματα τα οποία δεν έχουν πρόσβαση ή έχουν κακής ποιότητας πρόσβαση στο διαδίκτυο δεν είναι ικανοποιημένα. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση ναυτικού που συμμετείχε στην έρευνα: «Το ίντερνετ επάνω στο πλοίο κοστίζει $25 για 100 MB».
Ο κ. Andrew Wright, γενικός γραμματέας της Mission to Seafarers, υπογραμμίζει ότι, με βάση την έρευνα, ο αντίκτυπος της πανδημίας στο ηθικό των ναυτικών έχει μετριαστεί, ωστόσο είναι ακόμη νωρίς να ειπωθεί εάν πρόκειται για την αρχή μιας θετικής αλλαγής ή εάν οι ναυτικοί εμφανίζονται περισσότερο ανθεκτικοί στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Μπορείτε να διαβάσετε το report εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Η Σαουδική Αραβία εμφανίζεται αποφασισμένη να ανακτήσει μερίδιο στην αγορά πετρελαίου της Κίνας, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού παγκοσμίως. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ