
Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι ναύλοι για συγκεκριμένες αγορές, όπως αναφέρει στο πιο πρόσφατο «Shipping Intelligence Weekly» η Clarksons. Συγκεκριμένα, ο cross-segment δείκτης ClarkSea κατέγραψε περαιτέρω αύξηση την εβδομάδα 18-22 Οκτωβρίου (1%) και ανήλθε στα $42.468/ημέρα, με τη μέση τιμή του έτους να βρίσκεται σε 80% υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με ένα έτος πριν.
Επιπλέον, σημάδια βελτίωσης παρουσίασε και η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, με τα μέσα κέρδη των Suezmaxes να ανέρχονται στα $14.862/ημέρα, καταγράφοντας άνοδο 34% σε σύγκριση με την εβδομάδα 11-15 Οκτωβρίου. Περαιτέρω πτώση σημειώθηκε για την αγορά μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, με τα κέρδη των Capesizes να ανέρχονται στα $48.293/ημέρα στη spot αγορά.
Παράλληλα, η συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες παραμένει εκτεταμένη, με νέο ρεκόρ την προαναφερθείσα εβδομάδα, καθώς, σύμφωνα με δείκτη της Clarksons, το 33,3% του στόλου, σε όρους μεταφορικής ικανότητας, βρισκόταν σε λιμένες την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου. Σε πρωταγωνιστικό ρόλο επί της συμφόρησης τα containerships, καθώς το 37,3% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του στόλου τους ανέμενε να ξεφορτώσει σε κάποιο λιμάνι.
Ακόμη, βάσει της Clarksons, οι αγοραπωλησίες πλοίων που έχουν πραγματοποιηθεί από τις αρχές του έτους ανέρχονται σε 1.959 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 124 εκατ. dwt, καταγράφοντας ρεκόρ. Σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες, εκείνες έχουν ανέλθει σε 1.353 πλοία από τις αρχές του έτους, αυξημένες κατά 67% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, σε ετήσια βάση. Τέλος, οι τιμές διάλυσης αυξάνονται στην Ινδία (MR/Handy tanker: $610/ldt), με περαιτέρω άνοδο στη δραστηριότητα να παραμένει πιθανή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ