
Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι ναύλοι για συγκεκριμένες αγορές, όπως αναφέρει στο πιο πρόσφατο «Shipping Intelligence Weekly» η Clarksons. Συγκεκριμένα, ο cross-segment δείκτης ClarkSea κατέγραψε περαιτέρω αύξηση την εβδομάδα 18-22 Οκτωβρίου (1%) και ανήλθε στα $42.468/ημέρα, με τη μέση τιμή του έτους να βρίσκεται σε 80% υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με ένα έτος πριν.
Επιπλέον, σημάδια βελτίωσης παρουσίασε και η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, με τα μέσα κέρδη των Suezmaxes να ανέρχονται στα $14.862/ημέρα, καταγράφοντας άνοδο 34% σε σύγκριση με την εβδομάδα 11-15 Οκτωβρίου. Περαιτέρω πτώση σημειώθηκε για την αγορά μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, με τα κέρδη των Capesizes να ανέρχονται στα $48.293/ημέρα στη spot αγορά.
Παράλληλα, η συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες παραμένει εκτεταμένη, με νέο ρεκόρ την προαναφερθείσα εβδομάδα, καθώς, σύμφωνα με δείκτη της Clarksons, το 33,3% του στόλου, σε όρους μεταφορικής ικανότητας, βρισκόταν σε λιμένες την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου. Σε πρωταγωνιστικό ρόλο επί της συμφόρησης τα containerships, καθώς το 37,3% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του στόλου τους ανέμενε να ξεφορτώσει σε κάποιο λιμάνι.
Ακόμη, βάσει της Clarksons, οι αγοραπωλησίες πλοίων που έχουν πραγματοποιηθεί από τις αρχές του έτους ανέρχονται σε 1.959 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 124 εκατ. dwt, καταγράφοντας ρεκόρ. Σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες, εκείνες έχουν ανέλθει σε 1.353 πλοία από τις αρχές του έτους, αυξημένες κατά 67% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, σε ετήσια βάση. Τέλος, οι τιμές διάλυσης αυξάνονται στην Ινδία (MR/Handy tanker: $610/ldt), με περαιτέρω άνοδο στη δραστηριότητα να παραμένει πιθανή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ