
Για σχεδόν δύο δεκαετίες, ερευνητικές ομάδες από τη NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration), την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ και συνεργαζόμενα ακαδημαϊκά ιδρύματα βρίσκονταν σε μια πολυεπίπεδη αναζήτηση του θρυλικού ιστιοφόρου «Bear».
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στις 14 Οκτωβρίου 2021, η υποναύαρχος Nancy Hann, εκ μέρους της ΝΟΑΑ και της αμερικανικής Ακτοφυλακής, ανακοίνωσε την εύρεση του ναυαγίου του «Bear» περίπου 90 μίλια νότια του ακρωτηρίου Sable στη Nova Scotia του Καναδά.
Το «Bear» θεωρείται ένα από τα ιστορικότερα πλοία που έχουν «υπηρετήσει» στην Ακτοφυλακή των ΗΠΑ. Ναυπηγήθηκε στη Σκωτία το 1874 και τα πρώτα δέκα χρόνια της ζωής του υπήρξε μέλος ενός εμπορικού στόλου με κύρια ενασχόληση το κυνήγι φώκιας. Το 1884 αγοράστηκε από το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό και χρησιμοποιήθηκε για τη διάσωση των μελών της αποστολής Greely, που απέτυχαν να φτάσουν στην Αρκτική. Από το 1885 θα αποκτούσε μόνιμη παρουσία στην Αρκτική και επί 41 χρόνια θα διέσχιζε τα κύματα του αφιλόξενου Βορρά της αμερικανικής ηπείρου, προστατεύοντας τους κατοίκους των παράκτιων περιοχών.
Μετά τη μακρά πορεία του στην Ακτοφυλακή των ΗΠΑ, το «Bear», έχοντας υπηρετήσει σε διάφορες αποστολές τόσο στον Α΄ όσο και στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, θα αποσυρόταν από την ενεργό δράση το 1948. Το πλοίο, ευρισκόμενο σε απραξία, θα αγοραζόταν το 1963 από έναν επιχειρηματία, ο οποίος σχεδίαζε να το μετατρέψει σε μουσείο και εστιατόριο τοποθετώντας το στην προκυμαία της Φιλαδέλφειας. Ωστόσο, καθώς ρυμουλκούνταν στη θάλασσα, χάθηκε προς άγνωστη κατεύθυνση.
Πάνω από πέντε δεκαετίες μετά, το 2019, ερευνητικές ομάδες της NOAA, οι οποίες προσπαθούσαν να ανακαλύψουν τη μοίρα του «Bear», χαρτογράφησαν 62 τετραγωνικά μίλια από τον βυθό της θάλασσας και εντόπισαν δύο στόχους για περαιτέρω εξερεύνηση. Παρόλο που οι συνθήκες έρευνας ήταν εξαιρετικά δύσκολες, κατέστη εφικτό να συγκεντρωθεί αρκετό φωτογραφικό και βιντεοσκοπημένο υλικό, ώστε να υπάρξει επαρκής τεκμηρίωση για την ταυτότητα του ναυαγίου.
Με την πρόσφατη ανακοίνωση της εύρεσης του «Bear» στον βυθό της θάλασσας, κλείνει οριστικά το κεφάλαιο ενός πλοίου που βρισκόταν σε υπηρεσία σε βάθος πολλών δεκαετιών τόσο τον 19ο όσο και τον 20ο αιώνα και αποτελεί σημαίνον κεφάλαιο για την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ.
Φωτό: USCG/ΝΟΑΑ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ