
Η ομόρρυθμη εταιρεία Northern Lights JV DA, η οποία ανήκει στις Equinor, Shell και TotalEnergies, έδωσε παραγγελία στην Dalian Shipbuilding Industry Co. για τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς CO2.
Τα μήκους 130 μ. πλοία θα διαθέτουν χωρητικότητα φορτίου 7.500 κ.μ., ενώ η παράδοσή τους είναι προγραμματισμένη για τα μέσα του 2024. Τα πλοία έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν υγροποιημένο CO2 και θα διαθέτουν ειδικά σχεδιασμένες δεξαμενές για τη μεταφορά του CO2 σε υψηλή πίεση, ενώ ως βασικό καύσιμο θα καταναλώνουν LNG. Επιπλέον, σύμφωνα με την εταιρεία, τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα βοηθητικής πρόωσης, το οποίο θα αξιοποιεί την αιολική ενέργεια, καθώς και με σύστημα αερολίπανσης, συνδυασμός ο οποίος θα αποφέρει μείωση του ενεργειακού τους αποτυπώματος κατά περίπου 34% σε σύγκριση με συμβατικά πλοία.
Τα πλοία θα επιχειρούν στο πλαίσιο του νορβηγικού προγράμματος δέσμευσης και αποθήκευσης CO2 με την ονομασία Longship, μεταφέροντας υγροποιημένο CO2, το οποίο θα συλλέγεται από ευρωπαϊκές βιομηχανίες και θα παραδίδεται στον τερματικό σταθμό της Northern Lights στο Øygarden της δυτικής Νορβηγίας. Από εκεί το CO2 θα μεταφέρεται μέσω αγωγού, προκειμένου να αποθηκευτεί σε γεωλογικούς σχηματισμούς, οι οποίοι βρίσκονται στο υπέδαφος της Βόρειας Θάλασσας, σε βάθος 2.600 μ.
Φωτό: northernlightsccs.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ