
Η ομόρρυθμη εταιρεία Northern Lights JV DA, η οποία ανήκει στις Equinor, Shell και TotalEnergies, έδωσε παραγγελία στην Dalian Shipbuilding Industry Co. για τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς CO2.
Τα μήκους 130 μ. πλοία θα διαθέτουν χωρητικότητα φορτίου 7.500 κ.μ., ενώ η παράδοσή τους είναι προγραμματισμένη για τα μέσα του 2024. Τα πλοία έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν υγροποιημένο CO2 και θα διαθέτουν ειδικά σχεδιασμένες δεξαμενές για τη μεταφορά του CO2 σε υψηλή πίεση, ενώ ως βασικό καύσιμο θα καταναλώνουν LNG. Επιπλέον, σύμφωνα με την εταιρεία, τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα βοηθητικής πρόωσης, το οποίο θα αξιοποιεί την αιολική ενέργεια, καθώς και με σύστημα αερολίπανσης, συνδυασμός ο οποίος θα αποφέρει μείωση του ενεργειακού τους αποτυπώματος κατά περίπου 34% σε σύγκριση με συμβατικά πλοία.
Τα πλοία θα επιχειρούν στο πλαίσιο του νορβηγικού προγράμματος δέσμευσης και αποθήκευσης CO2 με την ονομασία Longship, μεταφέροντας υγροποιημένο CO2, το οποίο θα συλλέγεται από ευρωπαϊκές βιομηχανίες και θα παραδίδεται στον τερματικό σταθμό της Northern Lights στο Øygarden της δυτικής Νορβηγίας. Από εκεί το CO2 θα μεταφέρεται μέσω αγωγού, προκειμένου να αποθηκευτεί σε γεωλογικούς σχηματισμούς, οι οποίοι βρίσκονται στο υπέδαφος της Βόρειας Θάλασσας, σε βάθος 2.600 μ.
Φωτό: northernlightsccs.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ