
Την ανάγκη για μια δεσμευτική συμφωνία για την ολοκλήρωση και τη διαχείριση του Μεγάλου Αιθιοπικού Φράγματος (GERD) στον ποταμό Νείλο υπογράμμισε ο Αιγύπτιος πρόεδρος Abdel Fattah El-Sisi κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τον Ούγγρο ομόλογό του Janos Ader στη Βουδαπέστη.
«Δεν θέλουμε το νερό να αποτελεί αιτία συγκρούσεων, αλλά λόγο για αμοιβαία οφέλη, συνεργασία, ανάπτυξη», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι ο ποταμός Νείλος είναι η κύρια πηγή νερού για την Αίγυπτο, η οποία αποτελεί μία από τις χώρες που ταλανίζονται από την έλλειψη νερού.
Υπενθυμίζεται ότι, στα μέσα Σεπτεμβρίου, το UN Security Council εξέδωσε ανακοίνωση αναφορικά με τις διενέξεις γύρω από το GERD, ενθαρρύνοντας Αιθιοπία, Σουδάν και Αίγυπτο να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις για την ολοκλήρωση της κατασκευής του φράγματος.
Οι τρεις χώρες αναλώνονται σε μάλλον αδιέξοδες συνομιλίες υπό τη διαμεσολάβηση της Αφρικανικής Ένωσης. Αν και η κατασκευή του φράγματος έχει πλέον ολοκληρωθεί κατά ένα μεγάλο ποσοστό, η Αίγυπτος αντιδρά στον τρόπο μελλοντικής λειτουργίας του, αφού ο περιορισμός μεγάλης ποσότητας υδάτων εντός του φράγματος θα επηρεάσει την κυκλοφορία στον Νείλο και πιθανώς να οδηγήσει σε κατακόρυφη μείωση της στάθμης του νερού, ειδικά στις κεντρικές περιοχές της Αιγύπτου. Η Αίγυπτος αντιτίθεται στη δημιουργία του φράγματος από την έναρξη της κατασκευής του, το 2011, υποστηρίζοντας ότι το υδροηλεκτρικό σύστημα που θα χρησιμοποιηθεί θα μειώσει τη ροή του νερού σε όλο το μήκος του ποταμού, οδηγώντας σε εξαφάνιση την πολύτιμη γεωργική παραγωγή κατά μήκος του ποταμού.
Η Αιθιοπία υποστηρίζει ότι το φράγμα είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση της οξείας έλλειψης ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα. Την άποψη της Αιθιοπίας φαίνεται να συμμερίζεται και το Σουδάν, που εξαρτάται κατά πολύ από τις ενεργειακές πολιτικές των γειτόνων του.
Φωτό: Maxmar/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ