
Την ανάγκη για μια δεσμευτική συμφωνία για την ολοκλήρωση και τη διαχείριση του Μεγάλου Αιθιοπικού Φράγματος (GERD) στον ποταμό Νείλο υπογράμμισε ο Αιγύπτιος πρόεδρος Abdel Fattah El-Sisi κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τον Ούγγρο ομόλογό του Janos Ader στη Βουδαπέστη.
«Δεν θέλουμε το νερό να αποτελεί αιτία συγκρούσεων, αλλά λόγο για αμοιβαία οφέλη, συνεργασία, ανάπτυξη», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι ο ποταμός Νείλος είναι η κύρια πηγή νερού για την Αίγυπτο, η οποία αποτελεί μία από τις χώρες που ταλανίζονται από την έλλειψη νερού.
Υπενθυμίζεται ότι, στα μέσα Σεπτεμβρίου, το UN Security Council εξέδωσε ανακοίνωση αναφορικά με τις διενέξεις γύρω από το GERD, ενθαρρύνοντας Αιθιοπία, Σουδάν και Αίγυπτο να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις για την ολοκλήρωση της κατασκευής του φράγματος.
Οι τρεις χώρες αναλώνονται σε μάλλον αδιέξοδες συνομιλίες υπό τη διαμεσολάβηση της Αφρικανικής Ένωσης. Αν και η κατασκευή του φράγματος έχει πλέον ολοκληρωθεί κατά ένα μεγάλο ποσοστό, η Αίγυπτος αντιδρά στον τρόπο μελλοντικής λειτουργίας του, αφού ο περιορισμός μεγάλης ποσότητας υδάτων εντός του φράγματος θα επηρεάσει την κυκλοφορία στον Νείλο και πιθανώς να οδηγήσει σε κατακόρυφη μείωση της στάθμης του νερού, ειδικά στις κεντρικές περιοχές της Αιγύπτου. Η Αίγυπτος αντιτίθεται στη δημιουργία του φράγματος από την έναρξη της κατασκευής του, το 2011, υποστηρίζοντας ότι το υδροηλεκτρικό σύστημα που θα χρησιμοποιηθεί θα μειώσει τη ροή του νερού σε όλο το μήκος του ποταμού, οδηγώντας σε εξαφάνιση την πολύτιμη γεωργική παραγωγή κατά μήκος του ποταμού.
Η Αιθιοπία υποστηρίζει ότι το φράγμα είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση της οξείας έλλειψης ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα. Την άποψη της Αιθιοπίας φαίνεται να συμμερίζεται και το Σουδάν, που εξαρτάται κατά πολύ από τις ενεργειακές πολιτικές των γειτόνων του.
Φωτό: Maxmar/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ