
Η πολύ καλή απόδοση της ναυλαγοράς των dry συνεχίστηκε και το γ΄ τρίμηνο του έτους, με τους μέσους ημερήσιους ναύλους των Handysizes και των Supramaxes να ανέρχονται σε υψηλά 13 ετών τον Σεπτέμβριο, κυρίως λόγω της οικονομικής ανάκαμψης, της αυξημένης ζήτησης για ξηρά φορτία και διάφορων ανισορροπιών στο μέτωπο της προσφοράς.
Τα παραπάνω αναφέρει η Pasific Basin με αφορμή ανακοίνωσή της για τις συνθήκες της αγοράς το γ΄ τρίμηνο. Πιο συγκεκριμένα, στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι οι spot ναύλοι για τα Handysizes και τα Supramaxes άγγιξαν τα $27.300/ημέρα και τα $32.560/ημέρα αντίστοιχα το γ΄ τρίμηνο. Πρόκειται για αύξηση 43% και 34% αντίστοιχα σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Μοναδική παρένθεση στην αυξημένη ζήτηση αποτέλεσε η εποχική μείωση των αυστραλιανών εξαγωγών σιτηρών τον Ιούλιο αλλά και ο αντίκτυπος του τυφώνα Άιντα στις εξαγωγές σιτηρών των ΗΠΑ. H Pacific Basin σημειώνει ότι η ανοδική τάση των ναύλων καταγράφεται και τον Οκτώβριο, με αυτούς ωστόσο των Supramaxes να έχουν σταθεροποιηθεί λόγω του αυξημένου διαθέσιμου τονάζ στον Ειρηνικό Ωκεανό και της εθνικής εορτής στην Κίνα.
Oι φορτώσεις δευτερευόντων ξηρών φορτίων, κυρίως τσιμέντου, προϊόντων ξυλείας και σιδήρων, αυξήθηκαν κατά 13% το γ΄ τρίμηνο. Στο μέτωπο της προσφοράς, σημειώνεται ότι ο στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου λειτουργεί στη μέγιστη δυναμικότητά του. Δείγμα της ευνοϊκής συγκυρίας αποτελεί επίσης το γεγονός ότι οι ταχύτητες των πλοίων αυτών είναι πολύ υψηλές, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες μεταφορικές ανάγκες, παρά τις αυξήσεις στις τιμές καυσίμων. Περιορισμένη είναι και η δραστηριότητα στο scrapping. Mε δεδομένο τον αργό ρυθμό παραδόσεων, η ανάπτυξη του στόλου ανέρχεται μέχρι στιγμής φέτος στο 2,8%.
Αναφορικά με τις προοπτικές της αγοράς, η Pacific Basin εκτιμά ότι τόσο το δ΄ τρίμηνο όσο και το 2022 η ζήτηση για δευτερεύοντα ξηρά φορτία, για θερμικό άνθρακα και σιτηρά θα είναι αυξημένη, οδηγούμενη από την ισχυρή οικονομική ανάπτυξη και τα εθνικά μέτρα οικονομικής στήριξης. Παρά την πρόσφατη άνοδο των παραγγελιών, η προσφορά bulkers θα είναι υπό έλεγχο και η εταιρεία αναμένει ότι το orderbook θα παραμείνει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα έως ότου τα πλοία μηδενικών εκπομπών καταστούν εμπορικά βιώσιμα.
Φωτό: Şinasi Müldür/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ