
H ναυτιλιακή εταιρεία Euronav ολοκλήρωσε με επιτυχία τη δοκιμή ενός βιοκαυσίμου B30 στο Suezmax δεξαμενόπλοιο «Statia». Συγκεκριμένα, η εταιρεία προμήθευσε το χωρητικότητας 150.205 dwt δεξαμενόπλοιο με 1.502 MT από ένα μείγμα biodiesel B30, το οποίο παρήχθη από την BP και αποτελείται κατά 30% από βιοκαύσιμο ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα και κατά 70% από συμβατικό VLSFO.
Ο ανεφοδιασμός του πλοίου έγινε στο λιμάνι του Ρότερνταμ, όπου, στο πλαίσιο του Incentive Scheme for Climate-Friendly Shipping, παρέχονται από την κυβέρνηση κίνητρα για την οικονομικά αποδοτική ανάμειξη βιοκαυσίμων, με στόχο την ανάπτυξη νέων ναυτιλιακών καυσίμων.
Το δεξαμενόπλοιο «Statia» κατανάλωσε δοκιμαστικά τον Σεπτέμβριο περίπου 360 MT από το μείγμα βιοκαυσίμου B30 για μια περίοδο δύο εβδομάδων, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του προς την Ανγκόλα. Η δοκιμή του μείγματος ήταν επιτυχής και δεν παρουσιάστηκαν σημαντικές διαφορές στις λειτουργίες του πλοίου ή τυχόν δυσλειτουργίες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην εμφάνιση κάποιας βλάβης. Ως εκ τούτου, το πλοίο χρησιμοποιεί την υπόλοιπη ποσότητα του μείγματος βιοκαυσίμου B30 ως μοναδικό καύσιμο τόσο για την κύρια μηχανή του όσο και για τις ηλεκτρομηχανές του στο τωρινό του ταξίδι από τη Χιλή προς τη Βραζιλία.
Η δοκιμή του εν λόγω βιοκαυσίμου αποτελεί μία ακόμα ενέργεια της Euronav που στοχεύει στην υποστήριξη των προσπαθειών απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου. Νωρίτερα φέτος, η εταιρεία συμφώνησε να συμμετάσχει σε ένα κοινό πρόγραμμα ανάπτυξης (JDP) μαζί με τη Hyundai Heavy Industries (HHI) και τους νηογνώμονες Lloyd’s Register και DNV, το οποίο αφορά την ανάπτυξη δεξαμενόπλοιων κατανάλωσης αμμωνίας.
Φωτό: Euronav
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ