
H ναυτιλιακή εταιρεία Euronav ολοκλήρωσε με επιτυχία τη δοκιμή ενός βιοκαυσίμου B30 στο Suezmax δεξαμενόπλοιο «Statia». Συγκεκριμένα, η εταιρεία προμήθευσε το χωρητικότητας 150.205 dwt δεξαμενόπλοιο με 1.502 MT από ένα μείγμα biodiesel B30, το οποίο παρήχθη από την BP και αποτελείται κατά 30% από βιοκαύσιμο ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα και κατά 70% από συμβατικό VLSFO.
Ο ανεφοδιασμός του πλοίου έγινε στο λιμάνι του Ρότερνταμ, όπου, στο πλαίσιο του Incentive Scheme for Climate-Friendly Shipping, παρέχονται από την κυβέρνηση κίνητρα για την οικονομικά αποδοτική ανάμειξη βιοκαυσίμων, με στόχο την ανάπτυξη νέων ναυτιλιακών καυσίμων.
Το δεξαμενόπλοιο «Statia» κατανάλωσε δοκιμαστικά τον Σεπτέμβριο περίπου 360 MT από το μείγμα βιοκαυσίμου B30 για μια περίοδο δύο εβδομάδων, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του προς την Ανγκόλα. Η δοκιμή του μείγματος ήταν επιτυχής και δεν παρουσιάστηκαν σημαντικές διαφορές στις λειτουργίες του πλοίου ή τυχόν δυσλειτουργίες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην εμφάνιση κάποιας βλάβης. Ως εκ τούτου, το πλοίο χρησιμοποιεί την υπόλοιπη ποσότητα του μείγματος βιοκαυσίμου B30 ως μοναδικό καύσιμο τόσο για την κύρια μηχανή του όσο και για τις ηλεκτρομηχανές του στο τωρινό του ταξίδι από τη Χιλή προς τη Βραζιλία.
Η δοκιμή του εν λόγω βιοκαυσίμου αποτελεί μία ακόμα ενέργεια της Euronav που στοχεύει στην υποστήριξη των προσπαθειών απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου. Νωρίτερα φέτος, η εταιρεία συμφώνησε να συμμετάσχει σε ένα κοινό πρόγραμμα ανάπτυξης (JDP) μαζί με τη Hyundai Heavy Industries (HHI) και τους νηογνώμονες Lloyd’s Register και DNV, το οποίο αφορά την ανάπτυξη δεξαμενόπλοιων κατανάλωσης αμμωνίας.
Φωτό: Euronav
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ