
Η πρόσφατη πετρελαιοκηλίδα στην Καλιφόρνια έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις μελών των Δημοκρατικών στις ΗΠΑ, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Συγκεκριμένα, οι Δημοκρατικοί απαιτούν να πραγματοποιηθεί έρευνα αναφορικά με τους λόγους της νωχελικής ανταπόκρισης των διαχειριστών των αγωγών πετρελαίου. Σημειώνεται πως πέρασαν πάνω από τρεις ώρες αφότου ξεκίνησε η διαρροή προτού διακοπεί η ροή πετρελαίου από τον αγωγό. Ταυτόχρονα, οι ομοσπονδιακές αρχές ειδοποιήθηκαν με μεγάλη καθυστέρηση.
Υψηλόβαθμα στελέχη της Amplify Energy δήλωσαν πως δεν είχαν επίγνωση του συμβάντος νωρίτερα του πρωινού του Σαββάτου 2 Οκτωβρίου. Ωστόσο, αναφορές για την ύπαρξη της πετρελαιοκηλίδας είχαν γίνει από το βράδυ της Παρασκευής 1 Οκτωβρίου. Η Amplify Energy αποτελεί μητρική εταιρεία της Beta Offshore, η οποία, καθώς διαχειρίζεται τον εν λόγω αγωγό, αποτελεί την «πέτρα του σκανδάλου».
Η Amplify Energy ανακοίνωσε πως διερευνά κατά πόσο υπήρξε απώλεια πίεσης στον αγωγό. Σημειώνεται πως περίπου 3.000 βαρέλια αργού πετρελαίου (δηλαδή 126.000 γαλόνια) κατέληξαν στον Ειρηνικό Ωκεανό, με δριμείες επιδράσεις στη βιοποικιλότητα της ευρύτερης περιοχής. Το συμβάν αυτό έλαβε χώρα μόλις μερικές εβδομάδες μετά τα δεκάδες αντίστοιχα περιστατικά στον Κόλπο του Μεξικού λόγω του τυφώνα Άιντα που χτύπησε τη Λουιζιάνα.
Επιπλέον πονοκέφαλο αποτελεί η φύση του πετρελαίου που κατέληξε στον ωκεανό, καθώς το γεγονός πως είναι παχύρρευστο και πισσώδες είναι δυνατόν να οδηγήσει στην καθίζηση ποσοτήτων, δυσχεραίνοντας περαιτέρω το έργο καθαρισμού του ωκεανού.
Επί του παρόντος, 23 πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου βρίσκονται σε λειτουργία σε ύδατα της Καλιφόρνια, με συνολική παραγωγική ικανότητα η οποία αγγίζει τα 12.000 βαρέλια ανά ημέρα. Ο αριθμός αυτός είναι δραστικά μικρότερος σε σύγκριση με την παραγωγική ικανότητα αντίστοιχων εγκαταστάσεων στον Κόλπο του Μεξικού, η οποία ανέρχεται σε άνω του 1 εκατ. βαρελιών ανά ημέρα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Maxar Technologies
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ