
Η πρόσφατη πετρελαιοκηλίδα στην Καλιφόρνια έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις μελών των Δημοκρατικών στις ΗΠΑ, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Συγκεκριμένα, οι Δημοκρατικοί απαιτούν να πραγματοποιηθεί έρευνα αναφορικά με τους λόγους της νωχελικής ανταπόκρισης των διαχειριστών των αγωγών πετρελαίου. Σημειώνεται πως πέρασαν πάνω από τρεις ώρες αφότου ξεκίνησε η διαρροή προτού διακοπεί η ροή πετρελαίου από τον αγωγό. Ταυτόχρονα, οι ομοσπονδιακές αρχές ειδοποιήθηκαν με μεγάλη καθυστέρηση.
Υψηλόβαθμα στελέχη της Amplify Energy δήλωσαν πως δεν είχαν επίγνωση του συμβάντος νωρίτερα του πρωινού του Σαββάτου 2 Οκτωβρίου. Ωστόσο, αναφορές για την ύπαρξη της πετρελαιοκηλίδας είχαν γίνει από το βράδυ της Παρασκευής 1 Οκτωβρίου. Η Amplify Energy αποτελεί μητρική εταιρεία της Beta Offshore, η οποία, καθώς διαχειρίζεται τον εν λόγω αγωγό, αποτελεί την «πέτρα του σκανδάλου».
Η Amplify Energy ανακοίνωσε πως διερευνά κατά πόσο υπήρξε απώλεια πίεσης στον αγωγό. Σημειώνεται πως περίπου 3.000 βαρέλια αργού πετρελαίου (δηλαδή 126.000 γαλόνια) κατέληξαν στον Ειρηνικό Ωκεανό, με δριμείες επιδράσεις στη βιοποικιλότητα της ευρύτερης περιοχής. Το συμβάν αυτό έλαβε χώρα μόλις μερικές εβδομάδες μετά τα δεκάδες αντίστοιχα περιστατικά στον Κόλπο του Μεξικού λόγω του τυφώνα Άιντα που χτύπησε τη Λουιζιάνα.
Επιπλέον πονοκέφαλο αποτελεί η φύση του πετρελαίου που κατέληξε στον ωκεανό, καθώς το γεγονός πως είναι παχύρρευστο και πισσώδες είναι δυνατόν να οδηγήσει στην καθίζηση ποσοτήτων, δυσχεραίνοντας περαιτέρω το έργο καθαρισμού του ωκεανού.
Επί του παρόντος, 23 πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου βρίσκονται σε λειτουργία σε ύδατα της Καλιφόρνια, με συνολική παραγωγική ικανότητα η οποία αγγίζει τα 12.000 βαρέλια ανά ημέρα. Ο αριθμός αυτός είναι δραστικά μικρότερος σε σύγκριση με την παραγωγική ικανότητα αντίστοιχων εγκαταστάσεων στον Κόλπο του Μεξικού, η οποία ανέρχεται σε άνω του 1 εκατ. βαρελιών ανά ημέρα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Maxar Technologies
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ