
Τεταμένη εμφανίζεται η γεωπολιτική πραγματικότητα στη Σινική Θάλασσα, καθώς ο Κινέζος πρόεδρος Xi έδωσε εντολή στον κινεζικό στρατό να αυξήσει την παρουσία του στην ευρύτερη περιοχή της Ταϊβάν, όπως αναφέρουν ιαπωνικά ΜΜΕ.
Σημειώνεται πως αυτή η εντολή ήρθε έπειτα από κοινή στρατιωτική άσκηση των ΗΠΑ, Ηνωμένου Βασιλείου, Καναδά, Ιαπωνίας, Ολλανδίας και Νέας Ζηλανδίας, η οποία έλαβε χώρα σε ύδατα νοτιοδυτικά της Okinawa της Ιαπωνίας.
Έκτοτε, η Κίνα έχει προβεί σε πολλαπλές και εκτεταμένες παραβιάσεις του εναέριου χώρου της Ταϊβάν, προκαλώντας την κριτική της Ουάσιγκτον, η οποία έκανε λόγο για πράξεις που υπονομεύουν την ειρήνη και τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή. Τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου έλαβαν χώρα 56 παραβιάσεις τέτοιου τύπου.
Σε ό,τι αφορά τις παραβιάσεις σε ένα γενικότερο πλαίσιο, η Ταϊπέι κάνει λόγο για περίπου 380, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν το 2020, και για τουλάχιστον 600 που έχουν λάβει χώρα από τις αρχές του έτους. Παράλληλα, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου περί επικείμενης στρατιωτικής επιχείρησης της Κίνας, και δη εισβολής, η οποία είναι πιθανόν να λάβει χώρα περίπου το 2025. Μέχρι τότε θεωρείται πως η Κίνα θα έχει αποκτήσει αρκετή στρατιωτική ισχύ ώστε να μπλοκάρει τα Στενά της Ταϊβάν, τα οποία χωρίζουν το νησιωτικό κράτος από την κινεζική επικράτεια.
Ο Αμερικανός πρόεδρος Μπάιντεν δήλωσε πως επικοινώνησε με τον πρόεδρο Xi, με φόντο την Ταϊβάν, οπότε Ουάσιγκτον και Πεκίνο βρήκαν κοινό έδαφος, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, συμφωνώντας να μην υπάρξουν κινήσεις στην ευρύτερη περιοχή που δύνανται να επηρεάσουν το status quo. Αξίζει να αναφερθεί πως βάσει της Taiwan Relations Act, οι ΗΠΑ διατηρούν διπλωματικές σχέσεις με την Κίνα αντί της Ταϊβάν, υπό την προσδοκία πως οποιαδήποτε εξέλιξη σε ό,τι αφορά το μέλλον της Ταϊβάν θα αποφασιστεί με ειρηνικό τρόπο.
Ακόμη, η Ουάσιγκτον διαβεβαίωσε την Ταϊβάν πως η στάση της προς εκείνη παραμένει απαράλλακτη και πως θα φροντίσει για τη διασφάλιση της άμυνάς της. Τέλος, γεωπολιτικές εντάσεις στη Σινική Θάλασσα είναι δυνατόν να αλλάξουν άρδην την εμπορική πραγματικότητα. Άλλωστε, η ευρύτερη περιοχή αποτελεί κόμβο θαλάσσιων μεταφορών, με άμεση επίδραση τόσο στο εμπόριο χύδην φορτίων όσο και σε εμπορευματοκιβώτια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ