
Εξαιρετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η αγορά των containerships, όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons σε μηνιαία έκθεσή του. Βάσει της έκθεσης, οι ναύλοι παραμένουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, ενώ η συμφόρηση που επικρατεί κατά μήκος των εφοδιαστικών αλυσίδων σε συνάρτηση με την ισχυρή ζήτηση αποτελούν οιωνό επί της παράτασης της εξαίρετης ναυλαγοράς για αρκετό καιρό ακόμα.
Ειδικότερα, η συμφόρηση στους λιμένες βρίσκεται σε «τρομακτικά» επίπεδα τους τελευταίους δύο μήνες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι λιμένες Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια, που έχουν σπάσει διαδοχικά ρεκόρ συμφόρησης. Ενδεικτικά, όπως αναφέρει η Clarksons, τον Αύγουστο του 2021, το 36% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βρισκόταν «κολλημένο» σε λιμάνια, ιδίως στην Κίνα και στη δυτική ακτή των ΗΠΑ.
Επιπλέον, ο όγκος containers που μεταφέρθηκε την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου σημείωσε αύξηση 12% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 (6% σε σύγκριση με το 2019). Σε γενικότερο πλαίσιο, οι τωρινές εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση 6,2% της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 2021 (6,7% σε TEU-miles) και για περίπου 3% το 2022.
Οι εκτιμήσεις αυτές δύνανται να επιτρέψουν στη ναυλαγορά να διατηρηθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα, ακόμα και υπό την επικείμενη αύξηση της προσφοράς. Υπενθυμίζεται πως η μεταφορική ικανότητα του στόλου, σε όρους TEU, αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,5% το 2021 και 3,1% το 2022.
Ακόμη, ρεκόρ έχουν καταρρίψει οι ιδιαίτερα αυξημένες αγοραπωλησίες το 2021. Συγκεκριμένα, από την αρχή του έτους μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου έχουν θέσει νέο ετήσιο ρεκόρ, με τα πλοία που έχουν αλλάξει χέρια να ξεπερνούν σε μεταφορική ικανότητα το 1 εκατ. TEUs. Ταυτόχρονα, οι τιμές των containerships στη second-hand αγορά επιμένουν σε ανοδική ρότα.
Τέλος, ενώ βραχυπρόθεσμα οι οιωνοί της ναυλαγοράς των containerships είναι θετικοί, οι μεσοπρόθεσμες εκτιμήσεις από το 2023 και έπειτα είναι λιγότερο ευοίωνες, βάσει της Clarksons. Άλλωστε, οι παραγγελίες-μαμούθ που καταγράφηκαν μέσα στο 2021 θα οδηγήσουν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου σε αύξηση της τάξεως του 5-7%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ