
Υψηλό δεκαεπτά μηνών κατέγραψε η παραγωγή πετρελαίου του OPEC τον Σεπτέμβριο του 2021, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Πέραν των αυξήσεων που κατέγραψαν οι παραδοσιακά «μεγάλοι παίκτες» του OPEC, καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή διαδραμάτισε και η ανάκαμψη της παραγωγής της Νιγηρίας, η οποία το προηγούμενο διάστημα είχε καταγράψει απώλειες.
Ειδικότερα, η παραγωγή του OPEC τον Σεπτέμβριο ανήλθε σε περίπου 27,31 εκατ. βαρέλια/ημέρα, αυξημένη κατά 420.000 βαρέλια/ημέρα σε σύγκριση με τις αναθεωρημένες εκτιμήσεις για τα επίπεδα του Αυγούστου. Σημειώνεται πως η παραγωγή του OPEC καταγράφει αυξήσεις κάθε μήνα από τον Ιούνιο του 2020 και έπειτα, με εξαίρεση τον Φεβρουάριο του 2021.
Υπενθυμίζεται πως ο OPEC+ επαναφέρει σταδιακά την προσφορά πετρελαίου του στα προ πανδημίας επίπεδα, ωστόσο η αδυναμία κάποιων μελών να προβούν στη μηνιαία αύξηση που τους αντιστοιχεί έχει υποστηρίξει τις τιμές πετρελαίου. Ενδεικτικά, το πετρέλαιο τελεί υπό διαπραγμάτευση περίπου στα $80 ανά βαρέλι, φλερτάροντας με υψηλά τριετίας.
Σε ό,τι αφορά την παραγωγή επιμέρους χωρών, τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψε εκείνη της Νιγηρίας, ίση με 170.000 βαρέλια ανά ημέρα. Ωστόσο, η παραγωγή της Νιγηρίας παραμένει κατά 100.000 βαρέλια μικρότερη από εκείνη που έχει θέσει ως στόχο ο OPEC για την αφρικανική χώρα.
Η δεύτερη μεγαλύτερη παραγωγική αύξηση έλαβε χώρα στη Σαουδική Αραβία, ενώ Κουβέιτ, ΗΑΕ και Αλγερία σημείωσαν μικρότερες αυξήσεις. Παράλληλα, η παραγωγή έμεινε στάσιμη ή μειώθηκε σε Αγκόλα, Κονγκό, Γκαμπόν και Ισημερινή Γουινέα, βάσει έρευνας του Reuters.
Επιπλέον, θετικές είναι οι ενδείξεις στο Ιράν, του οποίου οι εξαγωγές αυξήθηκαν σε σύγκριση με το δ΄ τρίμηνο του 2020, παρότι η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με τις κυρώσεις των ΗΠΑ. Ταυτόχρονα, κατεγράφη και μικρή αύξηση της παραγωγής του, ενώ η περαιτέρω αύξηση εξαρτάται από την πορεία των διαπραγματεύσεων σε ό,τι αφορά την αναβίωση της συμφωνίας για το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης (2015). Επί του παρόντος, οι όποιες συζητήσεις έχουν παγώσει.
Τέλος, σε παρόμοιο μήκος κύματος με το Ιράν κινήθηκαν Λιβύη και Βενεζουέλα, με τα δύο κράτη να σημειώνουν μικρή άνοδο της παραγωγής τους. Ακόμη, τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου αναμένεται να συναντηθεί ο OPEC+, προκειμένου να αναθεωρήσει την πολιτική του για την προσφορά πετρελαίου, την οποία, σύμφωνα με αναλυτές, θα διατηρήσει ως έχει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ