
«Ο κ. Μητσοτάκης, γνωρίζοντας ότι είναι σε αποδρομή και έχοντας μπει σε έναν κύκλο αναπότρεπτης φθοράς, επιταχύνει το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας», τόνισε ο γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Δημήτρης Τζανακόπουλος, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο 105.5».
Αναφερθείς στη σημερινή συζήτηση στη Βουλή για τη μεταβίβαση επιπλέον 16% των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO, έκανε λόγο για «σκανδαλώδη παρέμβαση της κυβέρνησης, η οποία ψευδώς ισχυρίζεται ότι δεν ευθύνεται η COSCO για τη μη ολοκλήρωση των επενδυτικών κινήσεων που προβλέπονταν από την επενδυτική σύμβαση του 2016». «Ο κ. Σταϊκούρας και ο κ. Πλακιωτάκης φέρουν τεράστια ευθύνη, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να φέρει προφανώς το κύριο βάρος αυτής της επιλογής», υπογράμμισε ο Δημήτρης Τζανακόπουλος.
«Πρόκειται για άλλη μία κίνηση εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος», πρόσθεσε, «λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση του ξεπουλήματος της ΔΕΗ». «Και στις δύο αυτές υποθέσεις δε, υπάρχει και οσμή σκανδάλου», σημείωσε ο γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία. «Όταν στην υπόθεση του ΟΛΠ αφενός, έχουμε ψευδείς βεβαιώσεις των αρμόδιων υπουργών ότι δεν έχει ευθύνη η COSCO για τη μη ολοκλήρωση των επενδύσεων και όταν στη ΔΕΗ αφετέρου, είχαμε όλες τις προηγούμενες μέρες ενδείξεις για χειραγώγηση των μετοχών, τα πράγματα αρχίζουν και γίνονται πολύ σκοτεινά», επισήμανε με νόημα, λέγοντας ότι «η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα κληθεί να δώσει εξηγήσεις για όλες αυτές τις διαδικασίες».
Από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης ανέφερε: «Η κυβέρνηση θεωρεί την επένδυση του ΟΛΠ στο λιμάνι του Πειραιά κομβικής σημασίας για την πόλη, την τοπική κοινωνία, την εθνική οικονομία, αλλά και τη γεωστρατηγική θέση της πατρίδας μας στην ευρύτερη περιοχή. Με την τροποποίηση της σύμβασης Σύμβασης του 2016, διασφαλίζουμε την εξέλιξη της επένδυσης, διασφαλίζουμε τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου, διασφαλίζουμε πολλά και σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία και την τοπική κοινωνία».
«Είναι γεγονός», συνέχισε ο κ. Πλακιωτάκης, «ότι έχει καθυστερήσει το πρόγραμμα υποχρεωτικών επενδύσεων, αφού το συμβασιοποιημένο κομμάτι είναι πολύ κοντά στο 90%, αλλά το ποσοστό ολοκλήρωσης των έργων ανέρχεται στο 33,9%. Οι αιτίες της καθυστέρησης είναι πολλές και σύνθετες και – προφανώς – σε περίπτωση διαμάχης μεταξύ των δύο πλευρών, θα έκριναν τα δικαστήρια ποιες ήταν και κατά πόσο κάθε μία θα οφειλόταν σε υπαιτιότητα της μίας, της άλλης ή και των δύο πλευρών».
Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση δεν επέλεξε το δρόμο της διαμάχης, που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ. «Στο μηδενισμό του ΣΥΡΙΖΑ, απαντάμε με έργο. Στην κινδυνολογία του ΣΥΡΙΖΑ, απαντάμε με σίγουρες κινήσεις. Στο λαϊκισμό του ΣΥΡΙΖΑ, απαντάμε με υπευθυνότητα», κατέληξε ο κ. Πλακιωτάκης.
Φωτό: ΟΛΠ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ