
Τα Στενά του Γιβραλτάρ αποτελούν σήμα κατατεθέν σημαντικών θαλάσσιων διαδρομών, καθώς συνδέουν τη Μεσόγειο Θάλασσα με τον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό. Επομένως, πλοία τα οποία διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ με προορισμό λιμένες της Ευρώπης ή της Αμερικής τα διασχίζουν καθημερινά. Λόγω αυτού, η ευρύτερη περιοχή καθίσταται ιδανική για τη δοκιμή τεχνολογιών που έχουν ως στόχο τη μέτρηση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου των πλοίων. Έτσι, η EMSA (European Maritime Safety Agency) σε συνεργασία με την κυβέρνηση της Ισπανίας εκκίνησαν, εντός του έτους, ένα πρόγραμμα παρακολούθησης των εκπομπών θείου στην προαναφερθείσα περιοχή.
Ειδικότερα, το πρόγραμμα ξεκίνησε από τα μέσα Ιουλίου και αναμένεται να διαρκέσει μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου. Ο στόχος είναι η δοκιμή της αποτελεσματικότητας των drones στη μέτρηση των ρυπογόνων εκπομπών των πλοίων, κυρίως θείου. Ο συγκεκριμένος έλεγχος θα πραγματοποιείται μέσω των συστημάτων RPAS (remotely piloted aircraft systems) της EMSA. Σημειώνεται πως η επιτήρηση θα γίνεται βάσει των ορίων που έχει θέσει η MARPOL (Annex VI), η οποία επιτρέπει έως 0,5% παρουσία οξειδίου του θείου στα καύσιμα των πλοίων.
Επιπλέον, τα συγκεκριμένα drones πραγματοποιούν δύο πτήσεις κάθε μέρα, κατά τη διάρκεια των οποίων διενεργούνται κατά μέσο όρο δέκα έλεγχοι. Βάσει των στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, από ένα δείγμα 294 πλοίων, 27 πλοία φαίνεται ότι έχουν παραβεί το ανώτατο όριο θείου στα καύσιμά τους.
Τέλος, σημειώνεται πως αυτά τα δεδομένα δεν υποδεικνύουν άμεση παράβαση, ωστόσο επιτρέπουν στις λιμενικές αρχές να «στοχοποιήσουν» πλοία για ελέγχους.
Φωτό: nordicunmanned.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Αύξηση 0,9% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Φεβρουάριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Φεβρουαρίου 2024, έναντι μείωσης 0,1%…
Η πολιτεία της Καλιφόρνια αποτελεί επισήμως την τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως, καθώς το 2024 ξεπέρασε την Ιαπωνία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του ΔΝΤ και…
Σημαντική πρόοδο στις θαλάσσιες μεταφορές ανακοίνωσε πρόσφατα η Terntak με το νέο δεξαμενόπλοιο «Tern Vik». Πρόκειται για το πρώτο πλοίο της σειράς Hybrid Solution…
Αντίθετα πρόσημα καταγράφονται για τις διελεύσεις των bulk carriers από τις δύο σημαντικότερες θαλάσσιες αρτηρίες του παγκόσμιου εμπορίου, τη Διώρυγα του Παναμά και τη…
Σε μία ακόμα στρατηγική κίνηση με επίκεντρο την ενίσχυση της εθνικής ασφάλειας και τη θωράκιση της αμερικανικής οικονομίας προχώρησε πρόσφατα η Ουάσιγκτον. Συγκεκριμένα, την…
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας σε δίχρονους κινητήρες χαμηλών στροφών εισέρχεται δυναμικά στον χώρο της ναυτιλίας, με την Japan Engine Corporation (J-ENG) να παρουσιάζει τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ