
Τα Στενά του Γιβραλτάρ αποτελούν σήμα κατατεθέν σημαντικών θαλάσσιων διαδρομών, καθώς συνδέουν τη Μεσόγειο Θάλασσα με τον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό. Επομένως, πλοία τα οποία διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ με προορισμό λιμένες της Ευρώπης ή της Αμερικής τα διασχίζουν καθημερινά. Λόγω αυτού, η ευρύτερη περιοχή καθίσταται ιδανική για τη δοκιμή τεχνολογιών που έχουν ως στόχο τη μέτρηση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου των πλοίων. Έτσι, η EMSA (European Maritime Safety Agency) σε συνεργασία με την κυβέρνηση της Ισπανίας εκκίνησαν, εντός του έτους, ένα πρόγραμμα παρακολούθησης των εκπομπών θείου στην προαναφερθείσα περιοχή.
Ειδικότερα, το πρόγραμμα ξεκίνησε από τα μέσα Ιουλίου και αναμένεται να διαρκέσει μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου. Ο στόχος είναι η δοκιμή της αποτελεσματικότητας των drones στη μέτρηση των ρυπογόνων εκπομπών των πλοίων, κυρίως θείου. Ο συγκεκριμένος έλεγχος θα πραγματοποιείται μέσω των συστημάτων RPAS (remotely piloted aircraft systems) της EMSA. Σημειώνεται πως η επιτήρηση θα γίνεται βάσει των ορίων που έχει θέσει η MARPOL (Annex VI), η οποία επιτρέπει έως 0,5% παρουσία οξειδίου του θείου στα καύσιμα των πλοίων.
Επιπλέον, τα συγκεκριμένα drones πραγματοποιούν δύο πτήσεις κάθε μέρα, κατά τη διάρκεια των οποίων διενεργούνται κατά μέσο όρο δέκα έλεγχοι. Βάσει των στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, από ένα δείγμα 294 πλοίων, 27 πλοία φαίνεται ότι έχουν παραβεί το ανώτατο όριο θείου στα καύσιμά τους.
Τέλος, σημειώνεται πως αυτά τα δεδομένα δεν υποδεικνύουν άμεση παράβαση, ωστόσο επιτρέπουν στις λιμενικές αρχές να «στοχοποιήσουν» πλοία για ελέγχους.
Φωτό: nordicunmanned.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ