
Τα Στενά του Γιβραλτάρ αποτελούν σήμα κατατεθέν σημαντικών θαλάσσιων διαδρομών, καθώς συνδέουν τη Μεσόγειο Θάλασσα με τον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό. Επομένως, πλοία τα οποία διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ με προορισμό λιμένες της Ευρώπης ή της Αμερικής τα διασχίζουν καθημερινά. Λόγω αυτού, η ευρύτερη περιοχή καθίσταται ιδανική για τη δοκιμή τεχνολογιών που έχουν ως στόχο τη μέτρηση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου των πλοίων. Έτσι, η EMSA (European Maritime Safety Agency) σε συνεργασία με την κυβέρνηση της Ισπανίας εκκίνησαν, εντός του έτους, ένα πρόγραμμα παρακολούθησης των εκπομπών θείου στην προαναφερθείσα περιοχή.
Ειδικότερα, το πρόγραμμα ξεκίνησε από τα μέσα Ιουλίου και αναμένεται να διαρκέσει μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου. Ο στόχος είναι η δοκιμή της αποτελεσματικότητας των drones στη μέτρηση των ρυπογόνων εκπομπών των πλοίων, κυρίως θείου. Ο συγκεκριμένος έλεγχος θα πραγματοποιείται μέσω των συστημάτων RPAS (remotely piloted aircraft systems) της EMSA. Σημειώνεται πως η επιτήρηση θα γίνεται βάσει των ορίων που έχει θέσει η MARPOL (Annex VI), η οποία επιτρέπει έως 0,5% παρουσία οξειδίου του θείου στα καύσιμα των πλοίων.
Επιπλέον, τα συγκεκριμένα drones πραγματοποιούν δύο πτήσεις κάθε μέρα, κατά τη διάρκεια των οποίων διενεργούνται κατά μέσο όρο δέκα έλεγχοι. Βάσει των στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, από ένα δείγμα 294 πλοίων, 27 πλοία φαίνεται ότι έχουν παραβεί το ανώτατο όριο θείου στα καύσιμά τους.
Τέλος, σημειώνεται πως αυτά τα δεδομένα δεν υποδεικνύουν άμεση παράβαση, ωστόσο επιτρέπουν στις λιμενικές αρχές να «στοχοποιήσουν» πλοία για ελέγχους.
Φωτό: nordicunmanned.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και…
H ινδική κυβέρνηση ακύρωσε δύο διαγωνιστικές διαδικασίες για projects υπεράκτιας αιολικής ενέργειας ισχύος 4.500 MW. Συγκεκριμένα, η κρατική Solar Energy Corporation of India (SECI)…
Τα έργα για την οικοδόμηση της γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, πρόκειται να…
Ένα αναδιπλούμενο Rotor Sail διαμέτρου 3,5 μ., που για πρώτη φορά κατασκευάστηκε διεθνώς σε αυτό το μέγεθος, υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αιολικής…
Με την πάροδο του χρόνου, το Ντουμπάι αναδεικνύεται όλο και περισσότερο ως βασικός εμπορικός κόμβος στην καρδιά της Αραβικής Χερσονήσου, ειδικά για την αγορά…
Για «πρόοδο αλλά όχι συμφωνία» έκαναν λόγο οι Ντόναλντ Τραμπ και Βλαντίμιρ Πούτιν, έπειτα από την ιστορική συνάντησή τους στην Αλάσκα, το βράδυ της…
Κίνα και Ινδία βρίσκονται σε συζητήσεις για την επανέναρξη του διασυνοριακού εμπορίου τους, πέντε χρόνια μετά τη διακοπή του. Σύμφωνα με αξιωματούχους των Υπουργείων…
Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου πολλών μεγαβάτ, σε συνδυασμό με ηλεκτρική πρόωση και αρχιτεκτονική συνεχούς ρεύματος (Onboard DC Grid), αναδεικνύονται ως μία από τις πλέον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ