
Ο υπουργός Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου Grant Shapps ανακοίνωσε, στο πλαίσιο του London International Shipping Week, τους νικητές του διαγωνισμού «Clean Maritime Demonstration» ‒στον οποίο συμμετείχαν καινοτόμα προγράμματα ανάπτυξης πράσινων τεχνολογιών‒ οι οποίοι θα μοιραστούν μια χρηματοδότηση ύψους 23 εκατ. λιρών.
Ο εν λόγω διαγωνισμός προωθεί την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών, οι οποίες θα υποστηρίξουν τη δέσμευση της βρετανικής κυβέρνησης να αποκτήσει εμπορικά πλοία μηδενικών εκπομπών έως το 2025, δημιουργώντας έτσι εκατοντάδες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης σε ολόκληρη τη χώρα και καθιστώντας το Ηνωμένο Βασίλειο παγκόσμιο ηγέτη στον τομέα της πράσινης ναυτιλίας.
Ανάμεσα στους νικητές του διαγωνισμού βρίσκεται και ένα πρόγραμμα για την ανάπτυξη του πρώτου «πράσινου» υποβρυχίου, το οποίο θα τροφοδοτείται αποκλειστικά από πράσινο υδρογόνο. Η ανάπτυξη ενός στόλου από πλήρως αυτοματοποιημένα «πράσινα» υποβρύχια θα μπορούσε να συμβάλει στον καθαρισμό των ωκεανών από την τοξική ρύπανση, χρησιμοποιώντας τα για τη συλλογή μικροπλαστικών στην πιλοτική διαδρομή μεταξύ Γλασκώβης και Μπέλφαστ, ενώ, μεταφέροντας φορτία, ο εν λόγω στόλος θα μπορούσε να εξασφαλίσει σημαντική μείωση εκπομπών CO2.
Ένα ακόμα πρόγραμμα, το οποίο συγκαταλέγεται στη νικητήρια λίστα, αφορά την ανάπτυξη ενός πλήρως ηλεκτρικού σημείου φόρτισης σκαφών, το οποίο θα συνδέεται σε μια υπεράκτια ανεμογεννήτρια. Το συγκεκριμένο σύστημα θα μπορεί να φορτίζει σκάφη χρησιμοποιώντας ενέργεια η οποία θα παράγεται από την ανεμογεννήτρια, προσφέροντας δυνητική εξοικονόμηση έως και 131.100 τόνων εκπομπών ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα (CO2e) ετησίως, ενώ η διαδικασία της φόρτισης θα γίνεται ημιαυτόματα, που σημαίνει ότι το σκάφος θα μπορεί να προσδένει στο σημείο φόρτισης, να συνδέεται με αυτό, να φορτίζει και στη συνέχεια να αναχωρεί με τη συμβολή μόνο του πληρώματός του.
Φωτό: www.oceanways.co
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ