
															Ο υπουργός Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου Grant Shapps ανακοίνωσε, στο πλαίσιο του London International Shipping Week, τους νικητές του διαγωνισμού «Clean Maritime Demonstration» ‒στον οποίο συμμετείχαν καινοτόμα προγράμματα ανάπτυξης πράσινων τεχνολογιών‒ οι οποίοι θα μοιραστούν μια χρηματοδότηση ύψους 23 εκατ. λιρών.
Ο εν λόγω διαγωνισμός προωθεί την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών, οι οποίες θα υποστηρίξουν τη δέσμευση της βρετανικής κυβέρνησης να αποκτήσει εμπορικά πλοία μηδενικών εκπομπών έως το 2025, δημιουργώντας έτσι εκατοντάδες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης σε ολόκληρη τη χώρα και καθιστώντας το Ηνωμένο Βασίλειο παγκόσμιο ηγέτη στον τομέα της πράσινης ναυτιλίας.
Ανάμεσα στους νικητές του διαγωνισμού βρίσκεται και ένα πρόγραμμα για την ανάπτυξη του πρώτου «πράσινου» υποβρυχίου, το οποίο θα τροφοδοτείται αποκλειστικά από πράσινο υδρογόνο. Η ανάπτυξη ενός στόλου από πλήρως αυτοματοποιημένα «πράσινα» υποβρύχια θα μπορούσε να συμβάλει στον καθαρισμό των ωκεανών από την τοξική ρύπανση, χρησιμοποιώντας τα για τη συλλογή μικροπλαστικών στην πιλοτική διαδρομή μεταξύ Γλασκώβης και Μπέλφαστ, ενώ, μεταφέροντας φορτία, ο εν λόγω στόλος θα μπορούσε να εξασφαλίσει σημαντική μείωση εκπομπών CO2.
Ένα ακόμα πρόγραμμα, το οποίο συγκαταλέγεται στη νικητήρια λίστα, αφορά την ανάπτυξη ενός πλήρως ηλεκτρικού σημείου φόρτισης σκαφών, το οποίο θα συνδέεται σε μια υπεράκτια ανεμογεννήτρια. Το συγκεκριμένο σύστημα θα μπορεί να φορτίζει σκάφη χρησιμοποιώντας ενέργεια η οποία θα παράγεται από την ανεμογεννήτρια, προσφέροντας δυνητική εξοικονόμηση έως και 131.100 τόνων εκπομπών ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα (CO2e) ετησίως, ενώ η διαδικασία της φόρτισης θα γίνεται ημιαυτόματα, που σημαίνει ότι το σκάφος θα μπορεί να προσδένει στο σημείο φόρτισης, να συνδέεται με αυτό, να φορτίζει και στη συνέχεια να αναχωρεί με τη συμβολή μόνο του πληρώματός του.
Φωτό: www.oceanways.co
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ