
Το 2021 είναι μέχρι στιγμής, αδιαμφισβήτητα, η «χρονιά» των τακτικών γραμμών. Όπως άλλωστε αναφέρει πρόσφατη μηνιαία έκθεση της VesselsValue, οι παραγγελίες containerships που έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στο έτος αγγίζουν τις 379.
Ωστόσο, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν είναι τα μόνα που έχουν σημειώσει εντυπωσιακή πορεία μέσα στο 2021. Συγκεκριμένα, οι παραγγελίες vehicle carriers της περιόδου Ιανουαρίου-Αυγούστου διαμορφώθηκαν στις 34, ήτοι 467% περισσότερες από την αντίστοιχη περίοδο του 2019 (6) και 1.600% περισσότερες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 (2). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τις πρώτες έξι ημέρες του Σεπτεμβρίου οι παραγγελίες vehicle carriers ήταν έξι, αυξάνοντας τις συνολικές παραγγελίες στις 40 από τις αρχές του έτους.
Η αξία των 40 αυτών παραγγελιών διαμορφώθηκε στα $3,2 δισ., ποσό που ξεπερνά το άθροισμα των αξιών των παραγγελιών των τελευταίων πέντε ετών. Εάν στην εξίσωση συμπεριληφθούν και οι επιλογές (δηλαδή το option για παραγγελίες περαιτέρω πλοίων), που συχνά πυκνά συνοδεύουν συμβόλαια παραγγελιών, οι εν δυνάμει παραγγελίες φτάνουν τις 56, με συνολική αξία τα $4,4 δισ.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί πως οι ιδιοκτήτες των εν λόγω πλοίων επιχειρούν να προετοιμαστούν για μελλοντικούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς, που αναμένεται να ανακοινωθούν τα επόμενα χρόνια. Άλλωστε, και τα 40 πλοία που παραγγέλθηκαν μέχρι στιγμής το 2021 θα είναι εξοπλισμένα με μηχανή διπλού καυσίμου, κατανάλωσης LNG, όπως αναφέρει η VesselsValue.
Επιπλέον, σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα κινείται η αγορά μεταχειρισμένων, ειδικά από το β΄ τρίμηνο του 2021 και έπειτα. Χαρακτηριστικά, το vehicle carrier «Asian King», χωρητικότητας 6.400 CEUs και ηλικίας 22 ετών, πουλήθηκε έναντι $23 εκατ. τον Ιούνιο. Σημειώνεται πως δύο μήνες νωρίτερα, τον Απρίλιο του 2021, το «Perseus Liberty», ίδιας χωρητικότητας και ηλικίας, είχε πουληθεί έναντι $13,8 εκατ.
Τέλος, αυξημένοι καταγράφονται και οι ναύλοι των vehicle carriers. Συγκεκριμένα, vehicle carriers μεσαίου τύπου (περίπου 5.000 CEUs) ναυλώνονται έναντι $30.000/ημέρα, ενώ εκείνα των 6.500 CEUs έναντι $35.000/ημέρα.
Φωτό: Yonhap/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ