
Το 2021 είναι μέχρι στιγμής, αδιαμφισβήτητα, η «χρονιά» των τακτικών γραμμών. Όπως άλλωστε αναφέρει πρόσφατη μηνιαία έκθεση της VesselsValue, οι παραγγελίες containerships που έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στο έτος αγγίζουν τις 379.
Ωστόσο, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν είναι τα μόνα που έχουν σημειώσει εντυπωσιακή πορεία μέσα στο 2021. Συγκεκριμένα, οι παραγγελίες vehicle carriers της περιόδου Ιανουαρίου-Αυγούστου διαμορφώθηκαν στις 34, ήτοι 467% περισσότερες από την αντίστοιχη περίοδο του 2019 (6) και 1.600% περισσότερες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 (2). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τις πρώτες έξι ημέρες του Σεπτεμβρίου οι παραγγελίες vehicle carriers ήταν έξι, αυξάνοντας τις συνολικές παραγγελίες στις 40 από τις αρχές του έτους.
Η αξία των 40 αυτών παραγγελιών διαμορφώθηκε στα $3,2 δισ., ποσό που ξεπερνά το άθροισμα των αξιών των παραγγελιών των τελευταίων πέντε ετών. Εάν στην εξίσωση συμπεριληφθούν και οι επιλογές (δηλαδή το option για παραγγελίες περαιτέρω πλοίων), που συχνά πυκνά συνοδεύουν συμβόλαια παραγγελιών, οι εν δυνάμει παραγγελίες φτάνουν τις 56, με συνολική αξία τα $4,4 δισ.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί πως οι ιδιοκτήτες των εν λόγω πλοίων επιχειρούν να προετοιμαστούν για μελλοντικούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς, που αναμένεται να ανακοινωθούν τα επόμενα χρόνια. Άλλωστε, και τα 40 πλοία που παραγγέλθηκαν μέχρι στιγμής το 2021 θα είναι εξοπλισμένα με μηχανή διπλού καυσίμου, κατανάλωσης LNG, όπως αναφέρει η VesselsValue.
Επιπλέον, σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα κινείται η αγορά μεταχειρισμένων, ειδικά από το β΄ τρίμηνο του 2021 και έπειτα. Χαρακτηριστικά, το vehicle carrier «Asian King», χωρητικότητας 6.400 CEUs και ηλικίας 22 ετών, πουλήθηκε έναντι $23 εκατ. τον Ιούνιο. Σημειώνεται πως δύο μήνες νωρίτερα, τον Απρίλιο του 2021, το «Perseus Liberty», ίδιας χωρητικότητας και ηλικίας, είχε πουληθεί έναντι $13,8 εκατ.
Τέλος, αυξημένοι καταγράφονται και οι ναύλοι των vehicle carriers. Συγκεκριμένα, vehicle carriers μεσαίου τύπου (περίπου 5.000 CEUs) ναυλώνονται έναντι $30.000/ημέρα, ενώ εκείνα των 6.500 CEUs έναντι $35.000/ημέρα.
Φωτό: Yonhap/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ