«Προσέχουν για να έχουν» οι εταιρείες τακτικών γραμμών

«Προσέχουν για να έχουν» οι εταιρείες τακτικών γραμμών

169
«Προσέχουν για να έχουν» οι εταιρείες τακτικών γραμμών

Οι θαλάσσιοι μεταφορείς στην αγορά τακτικών γραμμών, σύμφωνα με άρθρο του Τhe LoadStar, είναι αρκετά βέβαιοι ότι μπορούν να διατηρήσουν τους εμπορευματικούς ναύλους σε υψηλά επίπεδα τουλάχιστον έως το επόμενο έτος. Το γεγονός αυτό θα τους επιτρέψει να επεκτείνουν τις ναυλώσεις των πλοίων του στόλου τους για μεγαλύτερες περιόδους, σε πολύ υψηλότερες τιμές μίσθωσης ανά ημέρα.

Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με το The LoadStar, ενώ τα τμήματα προμήθειας πλοίων των θαλάσσιων μεταφορέων πασχίζουν να εξασφαλίσουν πρόσθετη χωρητικότητα εν μέσω του αυξανόμενου ανταγωνισμού από τους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς, οι διοικήσεις κάποιων εταιρειών τακτικών γραμμών έχουν αρχίσει να μπλοκάρουν συμβάσεις ναύλωσης άνω των 36 μηνών.

«Κάποιες εταιρείες τακτικών γραμμών δείχνουν απροθυμία να δεχτούν δεσμεύσεις για πάνω από τρία έτη», δήλωσε η Μaersk Broker.

Ένας ναυλομεσίτης με έδρα το Λονδίνο σημείωσε πως: «Προφανώς οι πλοιοκτήτες κρατούν όλα τα χαρτιά αυτή τη στιγμή και μας πιέζουν να διαπραγματευτούμε το ενδεχόμενο αύξησης τόσο των ναύλων όσο και των περιόδων επέκτασης των μισθώσεων, αλλά σίγουρα πλέον υπάρχει από μεριάς των ναυλωτών ένα στοιχείο επιφυλακτικότητας, το οποίο μερικές εβδομάδες πριν δεν υπήρχε».

Ένας άλλος ναυλομεσίτης ανέφερε στο The LoadStar ότι «υπάρχουν ακόμη κάποιες εταιρείες τακτικών γραμμών που είναι διατεθειμένες να συζητήσουν την επέκταση των ναυλώσεών τους για 48, ακόμα και για 60 μήνες. Πρόκειται κατά βάση για μικρούς θαλάσσιους μεταφορείς, οι οποίοι αφενός δεν θέλουν να χάσουν τα πλοία (και άρα τη χωρητικότητα) τους και να τα πάρουν οι μεγαλύτεροι παίκτες, αφετέρου τζογάρουν με τη διάρκεια και τη δύναμη της υφιστάμενης εμπορευματικής αγοράς».

Εν τω μεταξύ, η Maersk Broker δήλωσε ότι η συσσωρευμένη συμφόρηση στα λιμάνια θέτει επίσης ένα επιπλέον εμπόδιο στις μακροχρόνιες ναυλώσεις: «Η αυξανόμενη συμφόρηση στους λιμένες δεν παρέχει κίνητρα για μακροχρόνιες δεσμεύσεις σε υψηλές τιμές ναύλωσης, όταν τα πλοία είναι ακινητοποιημένα και αδρανή έξω από τα λιμάνια». Φαίνεται ότι οι θαλάσσιοι μεταφορείς έχουν αρχίσει να διερευνούν το κατά πόσο είναι συνετό να προσθέτουν επιπλέον πλοία σε εμπορικούς δρόμους που εξυπηρετούν τερματικά που είναι ήδη υπερφορτωμένα.

Παρ’ όλα αυτά, οι τιμές ναύλωσης των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι διπλάσιες σε σχέση με το προηγούμενο ιστορικό υψηλό, που είχε καταγραφεί πριν από δεκαέξι χρόνια. Σύμφωνα με την Clarkson Research Services, τα επίπεδα των ναύλων στην αγορά τακτικών γραμμών έχουν τετραπλασιαστεί από τις αρχές του τρέχοντος έτους, ενώ είναι και κατά 128% υψηλότεροι σε σχέση με το 2005.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο ημερήσιος ναύλος ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 1.700 TEUs μπορεί να φτάνει και τα $51.000 (για σύμβαση διάρκειας έως δώδεκα μηνών), ενός 4.440 TEUs έως και τα $100.000 και ενός 6.800 ΤEUs ακόμα και τα $111.500 την ημέρα

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.