
Στις κεφαλαιαγορές εισήχθη με επιτυχία η Hyundai Heavy Industries (HHI) το πρωί της Παρασκευής 17 Σεπτεμβρίου. Όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, η νοτιοκορεατική ναυπηγική εταιρεία εξασφάλισε $935 εκατ. από τη δημόσια προσφορά της (Initial Public Offering – IPO), με την τιμή της μετοχής της να αυξάνεται εντός της ημέρας κατά 86%. Συγκεκριμένα, η τιμή της μετοχής κατά την IPO ήταν 60.000 γουόν ($51), με την αγορά να κλείνει στα 111.500 γουόν ($95).
Ειδικότερα, 1.633 εγχώριοι και ξένοι επενδυτές υπέβαλαν προσφορά για την απόκτηση μετοχών της HHI, με τη συνολική αξία των προσφορών να διαμορφώνεται στα 1.130 τρισ. γουόν ($962,3 δισ.). Συνεπώς, υπερκαλύφθηκε κατά 1.836 φορές η προσφορά νέων μετοχών όσον αφορά την ιδιωτική τοποθέτηση (βιβλίο προσφορών). Η δημόσια προσφορά μετοχών της HHI είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στις νοτιοκορεατικές κεφαλαιαγορές μετά από αυτήν της SKIET νωρίτερα μέσα στον χρόνο.
Υπενθυμίζεται πως η HHI αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ναυπηγεία παγκοσμίως. Επίσης, ο όμιλος της Hyundai καταλαμβάνει μεγάλο κομμάτι της αγοράς ναυπηγήσεων gas carriers, καταδεικνύοντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που της προσφέρει η τεχνογνωσία της όσον αφορά την κατασκευή εξειδικευμένων πλοίων. Καθώς η διεθνής ναυτιλία αναμένεται να στραφεί σε φιλικότερα προς το περιβάλλον πλοία, η τεχνογνωσία του ομίλου δύναται να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση του στο παγκόσμιο βάθρο ναυπηγήσεων.
Υπό αυτό το πρίσμα, η Hyundai Heavy αποσκοπεί στην επένδυση περίπου 760 δισ. γουόν (περίπου $645 εκατ.) σε τεχνολογίες του μέλλοντος, μεταξύ άλλων σε φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, ψηφιακές τεχνολογίες πλοίων και υποδομές υδρογόνου.
Τέλος, σημειώνεται πως από το 2019 η HHI έχει εκκινήσει διαδικασίες απορρόφησης της ανταγωνιστικής της εταιρείας Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), κίνηση που θα οδηγήσει σε περαιτέρω ενοποίηση του κλάδου ναυπηγήσεων. Ωστόσο, εκκρεμούν ρυθμιστικές εγκρίσεις από τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ