
Στις κεφαλαιαγορές εισήχθη με επιτυχία η Hyundai Heavy Industries (HHI) το πρωί της Παρασκευής 17 Σεπτεμβρίου. Όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, η νοτιοκορεατική ναυπηγική εταιρεία εξασφάλισε $935 εκατ. από τη δημόσια προσφορά της (Initial Public Offering – IPO), με την τιμή της μετοχής της να αυξάνεται εντός της ημέρας κατά 86%. Συγκεκριμένα, η τιμή της μετοχής κατά την IPO ήταν 60.000 γουόν ($51), με την αγορά να κλείνει στα 111.500 γουόν ($95).
Ειδικότερα, 1.633 εγχώριοι και ξένοι επενδυτές υπέβαλαν προσφορά για την απόκτηση μετοχών της HHI, με τη συνολική αξία των προσφορών να διαμορφώνεται στα 1.130 τρισ. γουόν ($962,3 δισ.). Συνεπώς, υπερκαλύφθηκε κατά 1.836 φορές η προσφορά νέων μετοχών όσον αφορά την ιδιωτική τοποθέτηση (βιβλίο προσφορών). Η δημόσια προσφορά μετοχών της HHI είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στις νοτιοκορεατικές κεφαλαιαγορές μετά από αυτήν της SKIET νωρίτερα μέσα στον χρόνο.
Υπενθυμίζεται πως η HHI αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ναυπηγεία παγκοσμίως. Επίσης, ο όμιλος της Hyundai καταλαμβάνει μεγάλο κομμάτι της αγοράς ναυπηγήσεων gas carriers, καταδεικνύοντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που της προσφέρει η τεχνογνωσία της όσον αφορά την κατασκευή εξειδικευμένων πλοίων. Καθώς η διεθνής ναυτιλία αναμένεται να στραφεί σε φιλικότερα προς το περιβάλλον πλοία, η τεχνογνωσία του ομίλου δύναται να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση του στο παγκόσμιο βάθρο ναυπηγήσεων.
Υπό αυτό το πρίσμα, η Hyundai Heavy αποσκοπεί στην επένδυση περίπου 760 δισ. γουόν (περίπου $645 εκατ.) σε τεχνολογίες του μέλλοντος, μεταξύ άλλων σε φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, ψηφιακές τεχνολογίες πλοίων και υποδομές υδρογόνου.
Τέλος, σημειώνεται πως από το 2019 η HHI έχει εκκινήσει διαδικασίες απορρόφησης της ανταγωνιστικής της εταιρείας Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), κίνηση που θα οδηγήσει σε περαιτέρω ενοποίηση του κλάδου ναυπηγήσεων. Ωστόσο, εκκρεμούν ρυθμιστικές εγκρίσεις από τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ