
Το τρίτο κατά σειρά ομοίωμα του θρυλικού θωρηκτού «Γεώργιος Αβέρωφ», δώρισε χθες Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου στα Ψαρά ο Καπ. Παναγιώτης Τσάκος, στο πλαίσιο της προσφοράς του Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος» σε νησιά του ανατολικού Αιγαίου.
Σε μία σεμνή αλλά θερμή και πατριωτική τελετή ο εκ των πρωτοπόρων της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας καπ. Παναγιώτης Τσάκος, αναφέρθηκε στα γεγονότα της ζωής του που τον συνέδεσαν με τα Ψαρά λέγοντας ότι το νησί ήταν πάντα για τους Καρδαμυλίτες ένας προσκύνημα.
«Τα Καρδάμυλα και τα Ψαρά όπως και να το κάνουμε είναι λιγάκι πιο ναυτικοί από τη νότια Χίο», είπε και συνέχισε: «Το πρώτο μου βαπόρι όταν αξιώθηκα κι εγώ να γίνω εφοπλιστής, μου το ναύλωσε ο Νίκος και ο Αντώνης ο Κοντζιάς. Αυτό που επίσης δεν ξεχνώ είναι ότι, όταν χρειαζόμουν μερικούς μήνες υπηρεσίας για τα διπλώματά μου ως ναυτικός, πήγα με το πλοίο του Παντελή του Φουστάνου που πήγαινε και στα Καρδάμυλα και στα Ψαρά. Ήταν καλοκαίρι του 1940, από τότε ταξίδευα μεταξύ Χίου, Ψαρών και Καρδαμύλων. Στις Οινούσσες δεν πηγαίναμε γιατί εκεί ήταν πλούσιοι και ναύλωναν καραβάκι από τη Λαγκάδα», θυμήθηκε ο Καπετάνιος.
Νωρίτερα, η καθηγήτρια ναυτιλιακής ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας κι Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης κα. Τζελίνα Χαρλαύτη, πραγματοποίησε ομιλία για την προσφορά της ψαριανής ναυτιλίας στον απελευθερωτικό αγώνα του 2021, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι τα Ψαρά προσέφεραν 80 πλοία και 400 ναυτικούς.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση ντοκιμαντέρ για τα Ψαρά ενώ ο Μητροπολίτης Μάρκος, κατά τη διάρκεια Δοξολογίας στον Ι.Ν. Μεταμορφώσεως Σωτήρος, σημείωσε ότι το ημερολόγιο της Ι.Μ. Χίου για το 2022 θα είναι αφιερωμένο στο θεοσεβές έργο του ναυάρχου και πυρπολητού Κωνταντίνου Κανάρη.
Φωτό-πηγή: www.politischios.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ