
Το τρίτο κατά σειρά ομοίωμα του θρυλικού θωρηκτού «Γεώργιος Αβέρωφ», δώρισε χθες Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου στα Ψαρά ο Καπ. Παναγιώτης Τσάκος, στο πλαίσιο της προσφοράς του Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος» σε νησιά του ανατολικού Αιγαίου.
Σε μία σεμνή αλλά θερμή και πατριωτική τελετή ο εκ των πρωτοπόρων της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας καπ. Παναγιώτης Τσάκος, αναφέρθηκε στα γεγονότα της ζωής του που τον συνέδεσαν με τα Ψαρά λέγοντας ότι το νησί ήταν πάντα για τους Καρδαμυλίτες ένας προσκύνημα.
«Τα Καρδάμυλα και τα Ψαρά όπως και να το κάνουμε είναι λιγάκι πιο ναυτικοί από τη νότια Χίο», είπε και συνέχισε: «Το πρώτο μου βαπόρι όταν αξιώθηκα κι εγώ να γίνω εφοπλιστής, μου το ναύλωσε ο Νίκος και ο Αντώνης ο Κοντζιάς. Αυτό που επίσης δεν ξεχνώ είναι ότι, όταν χρειαζόμουν μερικούς μήνες υπηρεσίας για τα διπλώματά μου ως ναυτικός, πήγα με το πλοίο του Παντελή του Φουστάνου που πήγαινε και στα Καρδάμυλα και στα Ψαρά. Ήταν καλοκαίρι του 1940, από τότε ταξίδευα μεταξύ Χίου, Ψαρών και Καρδαμύλων. Στις Οινούσσες δεν πηγαίναμε γιατί εκεί ήταν πλούσιοι και ναύλωναν καραβάκι από τη Λαγκάδα», θυμήθηκε ο Καπετάνιος.
Νωρίτερα, η καθηγήτρια ναυτιλιακής ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας κι Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης κα. Τζελίνα Χαρλαύτη, πραγματοποίησε ομιλία για την προσφορά της ψαριανής ναυτιλίας στον απελευθερωτικό αγώνα του 2021, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι τα Ψαρά προσέφεραν 80 πλοία και 400 ναυτικούς.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση ντοκιμαντέρ για τα Ψαρά ενώ ο Μητροπολίτης Μάρκος, κατά τη διάρκεια Δοξολογίας στον Ι.Ν. Μεταμορφώσεως Σωτήρος, σημείωσε ότι το ημερολόγιο της Ι.Μ. Χίου για το 2022 θα είναι αφιερωμένο στο θεοσεβές έργο του ναυάρχου και πυρπολητού Κωνταντίνου Κανάρη.
Φωτό-πηγή: www.politischios.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ