
Το τρίτο κατά σειρά ομοίωμα του θρυλικού θωρηκτού «Γεώργιος Αβέρωφ», δώρισε χθες Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου στα Ψαρά ο Καπ. Παναγιώτης Τσάκος, στο πλαίσιο της προσφοράς του Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος» σε νησιά του ανατολικού Αιγαίου.
Σε μία σεμνή αλλά θερμή και πατριωτική τελετή ο εκ των πρωτοπόρων της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας καπ. Παναγιώτης Τσάκος, αναφέρθηκε στα γεγονότα της ζωής του που τον συνέδεσαν με τα Ψαρά λέγοντας ότι το νησί ήταν πάντα για τους Καρδαμυλίτες ένας προσκύνημα.
«Τα Καρδάμυλα και τα Ψαρά όπως και να το κάνουμε είναι λιγάκι πιο ναυτικοί από τη νότια Χίο», είπε και συνέχισε: «Το πρώτο μου βαπόρι όταν αξιώθηκα κι εγώ να γίνω εφοπλιστής, μου το ναύλωσε ο Νίκος και ο Αντώνης ο Κοντζιάς. Αυτό που επίσης δεν ξεχνώ είναι ότι, όταν χρειαζόμουν μερικούς μήνες υπηρεσίας για τα διπλώματά μου ως ναυτικός, πήγα με το πλοίο του Παντελή του Φουστάνου που πήγαινε και στα Καρδάμυλα και στα Ψαρά. Ήταν καλοκαίρι του 1940, από τότε ταξίδευα μεταξύ Χίου, Ψαρών και Καρδαμύλων. Στις Οινούσσες δεν πηγαίναμε γιατί εκεί ήταν πλούσιοι και ναύλωναν καραβάκι από τη Λαγκάδα», θυμήθηκε ο Καπετάνιος.
Νωρίτερα, η καθηγήτρια ναυτιλιακής ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας κι Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης κα. Τζελίνα Χαρλαύτη, πραγματοποίησε ομιλία για την προσφορά της ψαριανής ναυτιλίας στον απελευθερωτικό αγώνα του 2021, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι τα Ψαρά προσέφεραν 80 πλοία και 400 ναυτικούς.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση ντοκιμαντέρ για τα Ψαρά ενώ ο Μητροπολίτης Μάρκος, κατά τη διάρκεια Δοξολογίας στον Ι.Ν. Μεταμορφώσεως Σωτήρος, σημείωσε ότι το ημερολόγιο της Ι.Μ. Χίου για το 2022 θα είναι αφιερωμένο στο θεοσεβές έργο του ναυάρχου και πυρπολητού Κωνταντίνου Κανάρη.
Φωτό-πηγή: www.politischios.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…

Παρά το ρευστό περιβάλλον του διεθνούς εμπορίου κατά το τρέχον έτος, ο λιμένας του Λος Άντζελες οδεύει προς την επίτευξη ενός ιστορικού οροσήμου, ξεπερνώντας το φράγμα των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ