
H ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κινείται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, με τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης να ευνοούν την ανοδική αυτή πορεία, ενώ κύκλοι της αγοράς φαίνονται αισιόδοξοι ότι και το 2022 οι ναύλοι των bulkers θα είναι αυξημένοι.
Σε αυτό το κλίμα ευφορίας, οι πλοιοκτήτες σπεύδουν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που εμφανίζονται, αυξάνοντας τις επενδύσεις σε second-hand πλοία, και μόνο τον Αύγουστο σημειώθηκαν 48 αγοραπωλησίες bulkers. Από τις αρχές του έτους έως τα τέλη Αυγούστου, οι αγοραπωλησίες bulk carriers κινήθηκαν στις 747 έναντι 302 το αντίστοιχο διάστημα του 2020, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue. Η καλή εικόνα της ναυλαγοράς αντανακλάται και στις αξίες. H μέση αξία ενός Capesize ηλικίας περίπου δέκα ετών, συγκριτικά με όλο το 2020, έχει φέτος αυξηθεί κατά 43,3%, στα $28,4 εκατ.
Από την πλευρά της, η BIMCO, στην τελευταία της ανάλυση, τονίζει ότι στο ίδιο πλαίσιο οι διαλύσεις κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2020. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι στιγμής έχουν σταλεί προς ανακύκλωση 4,7 εκατ. dwt, ενώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της BIMCO, θα αγγίξουν τα 7 εκατ. dwt έως τα τέλη του έτους, αριθμός σχεδόν ο μισός σε σχέση με πέρυσι. Η εξέλιξη αυτή καταδεικνύει ότι η καλή απόδοση της ναυλαγοράς έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στις διαλύσεις από ό,τι οι τιμές χάλυβα.
Την ίδια ώρα, στην ανάλυση της BIMCO αναφέρεται ότι μέχρι στιγμής το 2021 έχουν παραδοθεί τα τρία τέταρτα του τονάζ bulkers που αναμένεται για το έτος. Τα 26,7 εκατ. dwt που προστέθηκαν στον στόλο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχουν αυξήσει την παγκόσμια χωρητικότητα στα 934 εκατ. dwt. H BIMCO εκτιμά ότι ο στόλος φέτος θα αυξηθεί κατά 3%, αγγίζοντας τα 940 εκατ. dwt.
Το orderbook των bulk carriers πλέον αγγίζει τα 53,9 εκατ. dwt, σημαντικά μειωμένο από τα 71,6 εκατ. dwt του Αυγούστου του 2020 και τα 97,8 εκατ. dwt του Αυγούστου του 2019.
Φωτό: Kayla Warner/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ