
Ο νηογνώμονας DNV δημοσίευσε το πέμπτο ετήσιο «Energy Transition Outlook», στο οποίο αναφέρονται οι τελευταίες εξελίξεις όσον αφορά την ενεργειακή μετάβαση του πλανήτη, αλλά και προβλέψεις σχετικά με το κομβικό έτος 2050. Το φετινό Outlook παρουσιάζει τα αποτελέσματα του ανεξάρτητου μοντέλου που έχει αναπτύξει ο νηογνώμονας για το παγκόσμιο σύστημα ενέργειας, το οποίο καλύπτει την περίοδο έως το έτος 2050 και προβλέπει την ενεργειακή μετάβαση του πλανήτη, καθώς και τις ενεργειακές εξελίξεις σε δέκα γεωγραφικές περιοχές.
Εστιάζοντας στο κομμάτι που αφορά τις επερχόμενες ενεργειακές και κανονιστικές εξελίξεις στον ναυτιλιακό τομέα, ο DNV εξέδωσε και το «Maritime Forecast to 2050». Η νέα αυτή δημοσίευση εξετάζει το πώς η αυξανόμενη πίεση για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας μπορεί να επηρεάσει τους πλοιοκτήτες που προχωρούν σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, δίνοντας έμφαση σε πρακτικές λύσεις και στρατηγικές που αφορούν το κομμάτι της μετάβασης από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα σε καύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα.
Ο ναυτιλιακός κλάδος αναμένεται να διανύσει μια μεταβατική περίοδο, που θα χαρακτηρίζεται από ταχείες ενεργειακές και τεχνολογικές εξελίξεις, κάτι που θα έχει αρκετά μεγαλύτερο αντίκτυπο στα κόστη, στις αξίες των πλοίων και στα έσοδά τους σε σχέση με προηγούμενες μεταβατικές περιόδους. Το «Maritime Forecast to 2050» παρουσιάζει επικαιροποιημένες προοπτικές των κανονιστικών και εμπορικών παραγόντων που αποτελούν οδηγούς για την απανθρακοποίηση του κλάδου, καθώς και τις διαθέσιμες λύσεις ως προς τα καύσιμα και τις τεχνολογίες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι πλοιοκτήτες προκειμένου να καλύψουν τις επερχόμενες νομοθεσίες αλλά και τις ανάγκες της αγοράς. Επιπλέον, περιλαμβάνει ένα ενημερωμένο πλαίσιο διαχείρισης των ρίσκων που σχετίζονται με την εκάστοτε στρατηγική που θα επιλέξουν οι πλοιοκτήτες ως προς τα μελλοντικά καύσιμα των πλοίων τους, ενώ για την καλύτερη κατανόηση του εν λόγω πλαισίου γίνεται και παρουσίαση μιας μελέτης περίπτωσης.
Τέλος, η δημοσίευση εξετάζει το ζήτημα της ενεργειακής μετάβασης από μια ευρύτερη προοπτική, διερευνώντας την ανάγκη χρηματοδότησης των λεγόμενων πράσινων επενδύσεων καθώς και την ανάγκη δημιουργίας ενός δικτύου που θα μπορεί να προμηθεύσει τις απαραίτητες ποσότητες των νέων πράσινων καυσίμων.
Φωτό: Stefan Sauer/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ