
Σε ανάρτησή του στο Linkedin, ο Søren Skou, CEO της A.P. Moller-Maersk, προέβη σε προτάσεις όσον αφορά την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Αρχικά ο κ. Skou υπογραμμίζει ότι, καθώς η ΕΕ προτείνει το τέλος της κατασκευής αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035, το ίδιο θα πρέπει να κάνει και ο ΙΜΟ και με τα πλοία ορυκτών καυσίμων.
Ειδικότερα, o επικεφαλής ενός εκ των κορυφαίων ναυτιλιακών ομίλων του κόσμου σημειώνει ότι η επιβολή ενός παγκόσμιου φόρου για τον άνθρακα και το οριστικό τέλος της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων θα δώσουν στο ναυτιλιακό οικοσύστημα (ναυπηγεία, προμηθευτές καυσίμων κ.ά.) την κατεύθυνση στην οποία πρέπει να κινηθεί η ναυτιλία τού αύριο. «Πρέπει να επιταχύνουμε τις προσπάθειες για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών», τονίζει χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, ο κ. Skou επισημαίνει πως οι εν λόγω προτάσεις θα επηρεάσουν τα πλοία που θα ναυπηγηθούν στο μέλλον. Ταυτόχρονα, ο φόρος άνθρακα δύναται να γεφυρώσει τη διαφορά τιμής μεταξύ των ορυκτών καυσίμων και των ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα καυσίμων του μέλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνει ο κ. Søren Skou, ο Energy Efficiency Design Index (EEDI) του IMO μπορεί να αποτελέσει τον κινητήριο μοχλό προκειμένου να επέλθει το τέλος των πλοίων καύσης ορυκτών καυσίμων.
Φωτό: Divyakant Solanki/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ