Δεξαμενόπλοια: Η ναυλαγορά και ο αντίκτυπος στις αξίες

Δεξαμενόπλοια: Η ναυλαγορά και ο αντίκτυπος στις αξίες

385
Δεξαμενόπλοια: Η ναυλαγορά και ο αντίκτυπος στις αξίες

Αβεβαιότητα συνεχίζει να επικρατεί στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς, παρά τις εκτιμήσεις για αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τους επόμενους μήνες, η άνοδος των κρουσμάτων της μετάλλαξης Δέλτα της Covid-19 εγείρει ανησυχίες. Βάσει της VesselsValue, μειωμένες εμφανίζονται οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου σε σύγκριση με προηγούμενα έτη. Πάντως, παρά το ρευστό περιβάλλον, 388 tankers άλλαξαν χέρια (τα 13 τον Αύγουστο) την υπό εξέταση περίοδο έναντι 262 το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Ακόμη, σε αυξημένη ρότα εμφανίζονται οι διαλύσεις tankers, με 175 να στέλνονται προς ανακύκλωση.

Παραγγελίες, αγοραπωλησίες και διαλύσεις tankers, περίοδος Ιανουαρίου-Αυγούστου (2019-2020-2021). Δεδομένα: VesselsValue.
Παραγγελίες, αγοραπωλησίες και διαλύσεις tankers, περίοδος Ιανουαρίου-Αυγούστου (2019-2020-2021). Δεδομένα: VesselsValue.

Βάσει δεδομένων μηνιαίας έκθεσης της VesselsValue, η πορεία της ναυλαγοράς των tankers συνεχίζει να αντανακλάται σθεναρά στην αξία τους, με τα VLCCs καθολικά (ανεξαρτήτως ηλικίας) να καταγράφουν μείωση. Τη μεγαλύτερη μείωση, μέσα στον Αύγουστο, κατέγραψαν τα VLCCs ηλικίας 15 ετών (-9,4%).

Ακόμη μία αρνητική πρωτιά σημείωσαν τα VLCCs, τα οποία κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μέση μείωση αξίας μεταξύ όλων των τύπων δεξαμενόπλοιων (-4,32%) εντός Αυγούστου. Τη δεύτερη μεγαλύτερη μέση μείωση κατέγραψαν τα LR1 (-2,84%), ενώ την τρίτη μεγαλύτερη τα Aframaxes (-2,56%).

Ωστόσο, υπήρξαν και κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις. Η μεγαλύτερη αύξηση αξίας δεξαμενόπλοιου τον Αύγουστο κατεγράφη στα MR tankers, ηλικίας 15 ετών (4,1%). Υπενθυμίζεται πως, παρά τη μεγάλη μεταβλητότητα που χαρακτηρίζει τη ναυλαγορά των MR tankers, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση στη ζήτηση των προϊόντων που μεταφέρουν και επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα.

Σε ό,τι αφορά τις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων, μόλις 13 έλαβαν χώρα τον Αύγουστο του 2021, βάσει δεδομένων της VesselsValue

 Αγοραπωλησίες tankers, Αύγουστος 2021. Δεδομένα: VesselsValue.

Αγοραπωλησίες tankers, Αύγουστος 2021. Δεδομένα: VesselsValue.
Κατανομή αγοραπωλησιών tankers, Αύγουστος 2021. Δεδομένα: VesselsValue.
Κατανομή αγοραπωλησιών tankers, Αύγουστος 2021. Δεδομένα: VesselsValue.

Ειδικότερα, κανένα από τα 13 δεξαμενόπλοια που άλλαξαν χέρια δεν ήταν Suezmax. Πέντε MR tankers άλλαξαν ιδιοκτήτες (38,46% επί των συνολικών αγοραπωλησιών), εκ των οποίων κανένα δεν ήταν κάτω των πέντε ή άνω των 20 ετών. Οι αγοραπωλησίες VLCCs διαμορφώθηκαν στις τέσσερις (30,77% επί των συνολικών), με τις τρεις να αφορούν πλοία 15-20 ετών. Τέλος, δύο Aframaxes και δύο LR1s άλλαξαν χέρια τον Αύγουστο, με κάθε τύπο πλοίου να αντιστοιχεί στο 15,38% των συνολικών αγοραπωλησιών.

Φωτό: Fatih Turan/ Pexels

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.