
Αβεβαιότητα συνεχίζει να επικρατεί στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς, παρά τις εκτιμήσεις για αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τους επόμενους μήνες, η άνοδος των κρουσμάτων της μετάλλαξης Δέλτα της Covid-19 εγείρει ανησυχίες. Βάσει της VesselsValue, μειωμένες εμφανίζονται οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου σε σύγκριση με προηγούμενα έτη. Πάντως, παρά το ρευστό περιβάλλον, 388 tankers άλλαξαν χέρια (τα 13 τον Αύγουστο) την υπό εξέταση περίοδο έναντι 262 το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Ακόμη, σε αυξημένη ρότα εμφανίζονται οι διαλύσεις tankers, με 175 να στέλνονται προς ανακύκλωση.
Βάσει δεδομένων μηνιαίας έκθεσης της VesselsValue, η πορεία της ναυλαγοράς των tankers συνεχίζει να αντανακλάται σθεναρά στην αξία τους, με τα VLCCs καθολικά (ανεξαρτήτως ηλικίας) να καταγράφουν μείωση. Τη μεγαλύτερη μείωση, μέσα στον Αύγουστο, κατέγραψαν τα VLCCs ηλικίας 15 ετών (-9,4%).
Ακόμη μία αρνητική πρωτιά σημείωσαν τα VLCCs, τα οποία κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μέση μείωση αξίας μεταξύ όλων των τύπων δεξαμενόπλοιων (-4,32%) εντός Αυγούστου. Τη δεύτερη μεγαλύτερη μέση μείωση κατέγραψαν τα LR1 (-2,84%), ενώ την τρίτη μεγαλύτερη τα Aframaxes (-2,56%).
Ωστόσο, υπήρξαν και κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις. Η μεγαλύτερη αύξηση αξίας δεξαμενόπλοιου τον Αύγουστο κατεγράφη στα MR tankers, ηλικίας 15 ετών (4,1%). Υπενθυμίζεται πως, παρά τη μεγάλη μεταβλητότητα που χαρακτηρίζει τη ναυλαγορά των MR tankers, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση στη ζήτηση των προϊόντων που μεταφέρουν και επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα.
Σε ό,τι αφορά τις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων, μόλις 13 έλαβαν χώρα τον Αύγουστο του 2021, βάσει δεδομένων της VesselsValue
Ειδικότερα, κανένα από τα 13 δεξαμενόπλοια που άλλαξαν χέρια δεν ήταν Suezmax. Πέντε MR tankers άλλαξαν ιδιοκτήτες (38,46% επί των συνολικών αγοραπωλησιών), εκ των οποίων κανένα δεν ήταν κάτω των πέντε ή άνω των 20 ετών. Οι αγοραπωλησίες VLCCs διαμορφώθηκαν στις τέσσερις (30,77% επί των συνολικών), με τις τρεις να αφορούν πλοία 15-20 ετών. Τέλος, δύο Aframaxes και δύο LR1s άλλαξαν χέρια τον Αύγουστο, με κάθε τύπο πλοίου να αντιστοιχεί στο 15,38% των συνολικών αγοραπωλησιών.
Φωτό: Fatih Turan/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ